експорт > пазари


Българският износ отбеляза нов исторически рекорд през 2018 г. - 33,205 млрд. щ. д.

Стоките, които са с най-голям дял в експорта ни и формират 36 % от него, са електротехника и електроника, мед и изделия от мед, енергоносители (горива и електроенергия), машини и апарати.

България държи 24,5% от световния пазар на патешки черен дроб. Временно консервираните череши имат 19,7% дял, пшеница за посев 14,5%, патешкото месо - 13,3%, руди на благородни метали 11,6%, маслодаен слънчоглед 11,1% и анодна мед 10,8%.

>>>
 

експорт > международни изложения


Гръцко вино - № 1 на Балканите

Cuvee Monsignori Santorini 2017 на гръцката изба Estate Argyros с Гранд трофея на 8-ия Балкански международен винен конкурс и фестивал

От 2020 година конкурсът и фестивалът ще бъдат разделени - фестивалната част остава в София, а конкурсната ще се провежда в различни балкански държави. Първият домакин на събитието извън българската столица ще бъде Белград, Сърбия.

>>>
 

експорт > пазари


През 2018 г. двустранната търговия между България и Република Южна Африка достигна 221 млн. долара

Заместник-министър Лъчезар Борисов: Българският износ възлиза на 178 млн. долара, а вносът е за 43 млн. долара

През последните години основните категории стоки изнасяни от България за Южна Африка включват нефтени масла, медни барове, електрически акумулатори, слънчогледово и шафраново масло, както и плодове.

>>>
 

финанси > инвестиции


Високотехнологична компания, която ще инвестира 1.2 млн. лв. и ще създаде 130 нови работни места, получи сертификат за инвестиция клас "А"

Министър Емил Караниколов връчи сертификата, издаден по реда на Закона за насърчаване на инвестициите, на „Акронис България“ ЕООД

От началото на годината са издадени сертификати на 14 проекта, на обща стойност над 210 млн. лв., които ще разкрият 1637 нови работни места предимно в секторите производство, ИТ и логистика, съобщава икономическото министерство.

>>>
 

експорт > международни изложения


Константинос Лазаракис: Имаме рекорден брой участници, които ще се състезават за Голямата награда на BIWCF 2019

Над 800 вина ще се борят за Гранд трофея на Балканския международен винен конкурс и фестивал 2019

"София става все по-привлекателна дестинация както за изложителите, така и за туристите. Търговците пък вече ползват фестивала за обогатяване на своето портфолио с интересни вина от местни сортове или международни, но специфично направени в региона”, казва председателят на фестивала Галина Нифору.

>>>
 

експорт > международни изложения


Галина Нифору: Балканският винен форум вече е запазена марка за качеството на балканското вино

„От тук нататък ще надграждаме и ще се стремим към още по-голяма видимост и разпознаваемост на бранда Балканско вино, казва в интервю за exporter.bg Галина Нифору, директор и основател на Балканският международен винен конкурс и фестивал (BIWCF)

„Нека софиянци се почувстват горди от своя първи градски винен фестивал, а участниците да се радват на нови почитатели на вината им“, отбелязва в интервюто още тя.

>>>
 

експорт > пазари


Стокообменът ни със Словакия отчита рекордно високи стойности през 2018 г.

През 2018 г. износът към Словакия е 217.117 млн. евро, с ръст от 4.9%. Вносът е 393.862 млн. евро, с ръст от 1%, а стокообменът възлиза на 610.979 млн. евро, това е дял от 1.0% от целия ни стокообмен и ръст от 2.3%“

Министърът на икономиката Емил Караниколов се е срещнал с компании от Словакия в сферата на производството на машини, ремъци за транспортни средства, бои и лакове, както и стоманени и бетонни стълбове.

>>>
 

експорт > пазари


Васил Райчев: Струва си да пробиеш на Запад със собствени  брандове, защото модата е продукт с висока добавена стойност

Известният моден предприемач, който е консултант на спортната марка Flair, пред exporter.bg: За да влезеш на европейския пазар на модата, който е ултраконкурентен, ще трябва да го направиш със силно оптимизирани разходи, добра стратегия и ново визионерско модерно мислене

„За да пробият успешно и се установят на международния подиум, българските марки за облекла и обувки трябва да заложат на опита на хора, които разбират от дистрибуция на мода”, казва Васил Райчев.

>>>
 

бизнес > IT бизнес


Брутната добавена стойност в ИКТ сектора е на стойност 1,43 млрд. евро и нараства с 25 %

Зам.-министър Лъчезар Борисов: България е сред страните в ЕС, където делът на сектор ИКТ във формирането на брутната добавена стойност е доста висок и нарежда страната ни на 5-то място в ЕС

"През първото тримесечие на 2019 г. индексът на оборота в услугите в областта на ИКТ е достигнал 154% при база 2015 г., а оборотът на предприятията е нараснал с 16% спрямо съответното тримесечие на предходната година", отбелязва Лъчезар Борисов.

>>>
 

експорт > пазари


През 2018 г. двустранната търговия между България и Япония бележи ръст от близо 30%

Заместник-министър Лилия Иванова: Износът нараства с 4,4%, и възлиза на 49,3 млн. долара, докато вносът се е увеличил с 39.8% до над 165 млн. долара

Приоритетни сектори за сътрудничество между България и Япония са  ИКТ, аутсорсинга, автомобилната индустрия, електрониката, химическата и фармацевтичната промишлености, земеделието и туризма.

>>>
 

експорт > международни изложения


Отличиха българско вино с голям златен медал на престижния Concours Mondial de Bruxelles

Face to Face (F2F) на New Bloom Winery бе оценено с над 92 точки от експертите на Concours Mondial de Bruxelles

Родните изби донесоха общо 45 медала, като едва четири от тях бяха в най-високата категория голям златен, т.е. с оценка над 92 точки. Избата от Съединение, Тракийска низина, спечели и още два златни медала – за серията PIXELS от немския сорт Регент, който направи своя дебют на пазара през февруари и PIXELS Каберне Совиньон.

>>>
 

експорт > пазари


Заместник-министър Лъчезар Борисов: Добрите резултати на българските производители са доказателството, че произвеждаме качествено вино и високоалкохолни напитки на световно равнище

Конкурсът на exporter.bg „Златната изба“ отличи за четвърта поредна година новите и модерни изби на България, които произвеждат висококачествени вина и развиват модерен винен туризъм в страната ни

Гласували за наградата чрез платформата в Интернет, определени с жребий, присъстваха на виненото парти в Клуб Перото - НДК.

>>>
 

експорт > пазари


Панайот Филипов: Основната мисия на БАЕЗ е да стимулира българския износ и да намали риска на компаниите при осъществяване на тяхната дейност

Изпълнителният директор на Българската агенция за експортно застраховане (БАЕЗ) пред exporter.bg за това, че все по-голям брой български компании се обръщат към БАЕЗ за осигуряване на застрахователно покритие при работа на отложено плащане

„Целта на агенцията е са осигури на българските компании адекватни решения за осъществяване на търговската им дейност, да бъде пълноценен партньор при управлението на риска, да насърчава разширяването на бизнеса им на нови пазари, чрез поделяне на риска, както и да гарантира сигурността на техните вземания. БАЕЗ осъществява подкрепа на компании в приоритетни за икономиката на страната отрасли“, казва Панайот Филипов.

>>>
 
<< Начало < Предишна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следваща > Последна >>

Страница 5 от 74
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер