експорт > пазари


Да сложиш крак на вратата


Васил Райчев пред exporter.bg за това как да брандираш в чужда държава и да печелиш на външни пазари

Българските производители имат много сериозни възможности да пробият в Източна Европа, защото модната продукция, която се прави в България, е на достъпни цени и е позната като визия в тези страни

Не един и двама предприемачи, които имат вече бизнес в България, искат да се развият навън. Има много български производители в областта на модата, както и в други сфери, които към момента нямат никакъв опит с чужди пазари.

Те не знаят, как да сложат крака на вратата, за да проведат успешно първия разговор, който ще им позволи да направят печеливш бизнес извън България. А създаването на един бранд не е проста работа.

В България това се получава по естествен път. Но когато един бранд отиде в чужда държава, там вече трябва да го наложиш по правилата на маркетинга и брандирането в Европа, а не в България.

До тези изводи е стигнал Васил Райчев, собственик на веригата магазини Hot Spot, който вече 18 години е една от водещите фигури на модния пазар у нас. През последните 5-6 години той е комуникирал доста активно с водещи компании от Европа, Азия, Северна и Южна Америка.

За това сега той влиза в консултантския бизнес, с идеята да помогне на много фирми в сферата на ритейла, да оптимизират своята дейност и да стъпят на пазари извън България.

Райчев смята, че българските производители имат много сериозни възможности да пробият в Източна Европа, защото модната продукция, която се прави в България, е на достъпни цени и е позната като визия в тези страни.

“И в Русия, и в Украйна, и в Румъния, и на Балканите като цяло, българските модни производители, могат да намерят едно добро посрещане. Връзките ни с тези страни са традиционни. Там всичко българско се смята за добро”, казва собственикът на Hot
Spot.

В същото време е убеден, че доста по-трудно родна марка може да пробие на английския пазар, например, където за българските продукти няма много информация или някаква представа за високо качество.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Васил Райчев четете на страница Инвестиции)


 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер