експорт > пазари


В Луфтханза пият вина от Беса Валей

Ивайло Антонов, изпълнителен директор на Беса Валей, пред exporter.bg за външните пазари на избата

За първите пет месеца на 2012 спрямо същия период на 2011 г. по отношение на експорта Беса Валей отбелязва ръст от около 83 %, а за българския пазар той е 9 %.

Сред основните пазари на Беса Валей за 2011 г., колкото е странно да звучи, фаворитът е Япония. През 2011-та за Страната на изгряващото слънце са експортиани около 58 000 бутилки, което е някакъв своеобразен рекорд на фона на обстановката в Япония (има се предвид трагедията с ядрената централа във Фукушима, довела до икономически трус б.а.).

Пазар №2 на бутиковата изба е Китай, с около 53 000 бутилки. “В момента се готвим да направим втора поръчка за Хонконг”, каза в интервю за exporter.bg Ивайло Антонов, изпълнителен директор на Беса Валей (на снимката вляво до д-р Карл Хауптман, мажоритарен собственик на избата).

“Експортът за Европа също върви добре. Сключихме договор с Луфтханза, съгласно който Енира става основен доставчик за бизнес класата на авиокомпанията. Става дума за едно доста сериозно количество – около 82 000 бутилки на годишна база. Поръчките ще се реализират през 2012 г.”, разказва още Антонов.

Сред традиционно добрите пазари на избата са Германия и Англия (там Енира се продава под друга търговска марка – Colin The Enira, със съвсем отделен етикет специално за английския пазар).

През белгийския си дистрибутор през 2011 г. Беса Валей вече е направила и първия контейнер за САЩ. “Това е един сериозен пробив като се има предвид доста ангажиращия пакет от документи и сертификати, които се изискват за потвърждаване на качеството и гарантиране на продукцията, която изнасяме”, отбелязва Ивайло Антонов.

И допълва: “Американците до такава степен са се вманиачили, че искат и сертификат за дървесината на палетата, с които ще бъде експортирана стоката.”

За първите пет месеца на 2012 спрямо същия период на 2011 г. по отношение на експорта Беса Валей отбелязва ръст от около 83 %, а за българския пазар той е 9 %.

“Искрено се надявам, с информацията, която имам от нашите партньори, и от предварителните разговори с тях за годишните обеми, да запазим този ръст до края на годината”, смята изпълнителният директор на изббата.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с изпълнителния директор на Беса Валей Ивайло Антонов четете на страница Винен бизнес).




 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер