компании > непублични компании


Обновяват Ловико Сухиндол и изба Стамболово

Промяната засяга цялото портфолио, както като визия, така и като стил на вината, казва Радослав Радев

Най-големите ни пазари са Русия и Чехия. Сега започваме сериозно да навлизаме в Полша. Присъстваме и на традиционните пазари за България като Белгия, Холандия, Дания, Англия, Щатите”, отбелязва търговският директор на двете емблематични за България изби

Ловико Сухиндол и Стамболово – две изби със стари традиции във винопроизводството. Как реагират на днешните реалности? Въпросът ми е към Радослав Радев, търговски директор на Ловико Сухиндол и  Винарска изба Стамболово

“И двете изби са в процес на обновяване на цялото портфолио, както като визия, така и като стил на вината. Това наистина са две емблематични предприятия.

Може би всеки първи досег на човек с вино в България през последните поколения е бил с вино на Ловико Сухиндол или на изба Стамболово.

Това е валидно за България, валидно е и за външните пазари”, отбелязва Радев. А колкото до съотношението на продажбите експорт към вътрешен пазар, то е в полза на експорта.

“Като цяло продажбите ни са 70 % за експорт и около 30 % се реализират в България. Тук говоря не само за Ловико Сухиндол и Стамболово, но и за Новико Норд Чирпан, който е специализиран в производството на пенливи вина.

Най-големите ни пазари са Русия и Чехия. Сега започваме сериозно да навлизаме в Полша. Присъстваме и на традиционните пазари за България като Белгия, Холандия, Дания, Англия, Щатите”, разказва Радев.

И допълва, че двете предприятия са с доста голям потенциал. Има направени инвестиции в модернизация на производствените мощности. Предстои да бъдат осъществени и други вложения.

“Имаме приблизително 500 хектара лозя, общо за двете изби. Налице е и доста амбициозна програма за разширяване на лозовите насаждения.

Полагаме усилия за развитието на нови пазари и за позициониране в по-високи ценови сегменти от тези, в които България традиционно е известна”, разкрива Радев.

И открехва завесата, че през следващата година ще насочат доста усилия към вътрешния пазар. “Предстои да пуснем нови продукти. Те ще са много модерни и като визия, и като вкус“, обещава търговският директор на двете емблематични за България изби.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Радослав Радев четете в секция Експорт на страница Пазари.)

Снимка: Стефан Марков

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер