компании > непублични компании


Успешна 2012-та година за Беса Валей Уайнъри

 

 

Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, пред exporter.bg за добрите резултати на избата в експорта и на вътрешния пазар

 

 

Беса Валей Уайнъри реализира през 2012 г. спрямо 2011 г. ръст от 25 % в експорта и 51 % в продажбите на вътрешния пазар

Какво показват данните от експорта на Беса Валей за 2012 г.? Въпросът ми е към Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри.

“До този момент 2012 г. е най-успешната година за Беса Валей от гледна точка на експорт. За това допринесе поръчката от 80 000 бутилки, която реализирахме за Луфтханза. Повече от добре се развива и пазара ни в Япония. Като изключим сделката с Луфтханза, Страната на изгряващото слънце е пазар номер едно за Беса Валей.

И това се случва въпреки кризата и проблемите с АЕЦ Фукушима, които сполетяха Япония. Компанията, с която работехме там, стана собственост на други хора, но те продължиха традициите на първоначалните ни партньори да поръчват добри количества от нашите вина”, разказва Антонов.

И допълва: “Европейските пазари също са традиционно силни за нас. На тях работим с компанията TXB. Тя изнася наши вина за Германия, Швейцария и Англия. В тези страни продажбите ни през 2012 г. също бележат добър ръст.”

Антонов отбелязва още, че компанията има нарастващ експорт и за Хонконг. През 2011 г. тръгнали за там с 1 контейнер, но само в рамките на една година реализирали 3 контейнера.

“Отчитам го като успех, защото в Хонконг изнасяме скъпи вина, от Енира нагоре. Традиционните ни марки като чистото Мерло и Каберне не са представени на този пазар. Клиентите ни от Хонконг купуват Енира Резерва и лимитираните серии от BV и Сира”, подчертава шефът на Беса Валей.

“Ако трябва да говоря с цифри през 2012 г. спрямо 2011-та Беса Валей отбеляза 25 % ръст в експорта. Искрено се надявам, че и през 2013 г. ще последваме тенденцията за поне двуцифрено число ръст на процентите при износа, което означава от 10 % нагоре”, отбелязва той.

“А добър е бил вътрешният пазар за Беса Валей през 2012 г.?”, питам Антонов. “Вашите читатели знаят, че Енира е от средния и високия клас вина на българския пазар. Казвам го, защото въпреки трудната икономическа ситуация в страната, ръстът, който реализирахме на вътрешния пазар е 51 %”, отговаря той.

Според него това е повод за гордост. Не пропуска да отбележи, че този изключителен резултат станал възможен с дейното участие на техния ексклузивен дистрибутор за територията на България фирма Авенди.

“Те също си свършиха много добре работата и спомогнаха за по-масовото присъствие на нашите вина в ресторантите, заведенията, както и за представянето им в основните вериги магазини”, казва Антонов.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, четете на страница Винен бизнес.)

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер