финанси > инвестиции


Драстичен спад на преките германски инвестиции у нас

Д-р Митко Василев, главен управител на Германо-Българската индустриално-търговска камара, пред exporter.bg за причините да липсват нови германски инвеститори

Пред exporter.bg той сподели, че „България има проблем с имиджа си в развитите страни, който се дължи и на политическата нестабилност, съществуваща в миналите години, дори и за момента рамковите условия в държавата да се подобряват“.

По данни на БНБ, цитирани от главния управител на Германо-Българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев, нивото на германските преки инвестиции в България за 2011 г. показва отлив от минус 45,7 млн. евро, а за 2014 г. – голям спад от минус 275,6 млн. евро.

Според него, една от причините за липсата на нови германски инвеститори е фактът, че периодът на приватизацията, който даде шанс на много чуждестранни фирми да се установят в България, е приключил.

Пред exporter.bg той сподели, че „България има проблем с имиджа си в развитите страни, който се дължи и на политическата нестабилност, съществуваща в миналите години, дори и за момента рамковите условия в държавата да се подобряват“.

Д-р Василев изрази надежда, че чрез обединяването на усилията на Федералното правителство и на българското правителство по казуса „Кльостерс-Цемеко“ страната ни ще подобри инвестиционните си рамкови условия. Като резултат Германия отново дава държавни инвестиционни гаранции на свои фирми, решили да инвестират в България.

Част от фирмите членове на ГБИТК са немски инвеститори в България. Усилията на камарата са насочени към това те да не напускат страната, да продължават да влагат средства в разширяване на производството, в създаване на нови работни места, квалифициране на персонала, изграждане на инфраструктура, опазване на околната среда и други обществено значими проекти.

Д-р Василев уточни, че трябва да се прави разлика между два вида немски предприятия в България – тези, които се стремят да изнасят продуктите си към чужбина, и тези, които са обърнали поглед най-вече към българския пазар. „За да има успех един чуждестранен бизнес, той трябва освен всичко друго да спечели подкрепата на силен партньор от средата, в която предстои да се развие“, допълни той.

(Цялото интервю с д-р Митко Василев, главен управител на Германо-Българската индустриално-търговска камара, четете в секция Експорт, на страница Пазари.)


 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер