експорт > пазари


Via Verde пуска на пазара нова серия вина Expressions

Експортните планове на компанията за реколта 2015 г. са насочени, както към европейските пазари, така и към САЩ, Япония, Китай, Хонг Конг и Русия.

„Винаги се стремим да създаваме вино, което разкрива потенциала на сортовете и тероара, вино със свой собствен характер и дух. Вино, което вдъхновява. Серия Expressions е вдъхновена от идеята за свободата да изразяваш себе си, своите чувства, мисли и емоции“, казва пред exporter.bg Мариана Василева, собственик на бранда Via Verde.

Г-жо Василева, разкажете ни малко повече за новата серия вина Expressions. Какво „изразява“ и от какво е вдъхновена?

- Серия Expressions е вдъхновена от идеята за свободата да изразяваш себе си, своите чувства, мисли, емоции. Ние вярваме, че в това се крие и част от магията на виното – провокира ни да бъдем по-истински, да се вгледаме в себе си, да дадем воля на емоциите и чувствата си и да бъдем по-искрени в общуването помежду си.

В серията ще откриете купажни вина, съчетаващи по вълнуващ начин характеристиките на различни сортове в един провокиращ сетивата микс от аромати, вкусове и цвят. Ключов елемент както във визията, така и в посланието на серия Expressions е образът на водното конче. То носи усещането за красота и елегантност, съчетани със зрялост, характер, вътрешна сила и хармония – характеристики, които се стремим да постигнем както у себе си, така и във виното, което създаваме.

Как ще се позиционира и какви са очакванията Ви за бъдещи продажби?


- Всяко вино е в малка партида от 2500 до 5000 бутилки. Гроздето, което сме вложили е внимателно подбрано от лозовите ни масиви в близост до с. Левуново и с. Илинденци с редуциран добив от 500-700 кг/дка.

"Серия Expressions е вдъхновена от идеята за свободата да изразяваш себе си, своите чувства, мисли, емоции. Ние вярваме, че в това се крие и част от магията на виното – провокира ни да бъдем по-истински, да се вгледаме в себе си, да дадем воля на емоциите и чувствата си и да бъдем по-искрени в общуването помежду си", разкрива философията на новата бутикова серия Мариана Василева.

При отглеждането на лозята и винифицирането, се стремим да следваме добрите практики, за да успяваме да създаваме вино, което да разкрива характеристиките на тероара и сортовете, от които е направено.

При отглеждането на лозята и винифицирането, се стремим да следваме добрите практики, за да успяваме да създаваме вино, което да разкрива характеристиките на тероара и сортовете, от които е направено.  Постарали сме се да го  облечем в подходяща визия. Позиционирали сме го в средния ценови клас  и се надяваме да се приеме добре от клиентите на по-добрите магазини и заведения, които ценят хубавото вино, не само в България.

През 2015 г. представихте сериите Debut и Motif, реколта 2014. Как се приеха на пазара?


- Започнахме реализацията на първата серия от есента на 2015 г., все още изграждаме мрежата от точки на продажба. Не реализираме големи обеми, но и не това е целта на тези първи серии. Много хора харесват нашите вина, но обектите, в които могат да ги намерят са ограничен брой към момента. Разработването на дистрибуционна мрежа е бавен процес, но ние сме упорити и последователни, държим на качеството и хората постепенно го оценяват.

Участвате на български и международни изложения, което предполага интерес към външни пазари. Накъде са насочени бъдещите Ви експортни планове?

- Определено имаме експортни планове, особено за реколта 2015 г. Преценката ни е, че колкото и да са добри нашите вина, произведените количества много трудно биха се реализирали на родния пазар.

Едно от най-силните оръжия на изба Via Verde е младият и изключително амбициран екип, с който Мариана Василева разполага.

Проявяваме интерес, както към европейския пазар, на който качественото българско вино се възприема с все по-голям интерес, така и към САЩ, Япония, Китай, Хонг Конг. Не изключваме и Русия.

Това са все големи пазари, където се цени и хубавото вино от бутикови изби. Предстоят преговори, представяне и още много работа в тази насока.

Планирате ли разширяване на лозовите масиви и засаждане на други сортове, като по този начи се разшири и портфолиото Ви от вина?

- Това е една от целите ни. Предстои ни реализация на два проекта за общо 136 дка нови лозя, в които ще има и нови по-различни сортове, включително и местни, което е от значение за разширяване на възможностите за нови продукти. За нас е от първостепенно значение качеството на гроздето, от което се произвеждат нашите вина и по тази причина основните ни инвестиции са насочени към собствени лозови масиви.

На какъв етап са инвестиционните Ви планове, свързани с изграждането на винарна?


- Все още сме в проектна фаза. Не е ясно дали ще можем да ползваме финансиране от ПРСР 2014-2020, тъй като за Министерство на земеделието винопроизводството не е приоритетен отрасъл. Това ни поставя в доста неконкурентно положение, защото всички други колеги от района, а и не само, са изградили своите винарни с финансиране по програми. Планираме да стартираме строителството през 2017 г.

Благодаря за това интервю!

Биляна Боянова


Снимки: Божидар Марков

(Официалната премиера на новата серия бутикови вина Expressions на изба Via Verde се състоя снощи в модерната и стилна галерия Gallery 2.0. По време на изисканото парти, гостите се насладиха не само на впечатляващите вина от серията Expressions, но и на добре подбраните гурме хапки.

Как вината Expressions се самоизразяват и как избата пробива на пазара с добро качество и добра, позитивна енергия, ще разберете от видео интервюто на главния редактор на exporter.bg Димитър Дженев и оператора Божидар Марков, което предстои да бъде публикавано в сайта)


 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер