експорт > пазари


Инж. Евгени Дракалийски: Основните фактори да сме конкурентни са цена, качество и срок на доставка

Търговският директор на ВМВ Метал на конференцията „Made in Bulgaria – предимство или недостатък“, организирана от exporter.bg, за това как успяват да се преборят с международната конкуренция и как увеличават експорта си

„Ние сме най-голямата леярна в Европа, според нашите партньори“, казва инж. Дракалийски.

На конференцията “Made in Bulgaria – предимство или недостатък”, организирана от  exporter.bg, правителството, НСИ, застрахователи, банкери, представители на малкия и среден бизнес потърсиха заедно отговорите на въпросите, как разпознаваемостта на българските експортни стоки и тяхната реализация на външните пазари, са пряко и косвено повлияни от имиджа на нашата държава. Кои са факторите, обуславящи конкурентоспособността на родните предприятия и техния успешен експорт.

Основните фактори да сме конкурентни, според инж. Евгени Дракалийски, търговски директор на ВМВ Метал, са цена, качество и срок на доставка. Водещ фактор при изграждането на добрите бизнес контакти са още коректността и откровените разговори. Клиентите оценяват това, ласкаят се, когато ги питаш и се консултираш с тях. Винаги разбират, когато се опитваш да заобиколиш проблема. И най-малкото съмнение, че нещо може да бъде бракувано, създава лоша репутация, споделя той и допълва, че най-важното е да ти гласуват доверие и да има постоянна комуникация с клиента.

Инж. Дракалийски смее да твърди, че продуктите на ВМВ Метал (предприятието произвежда чугунени и стоманени отливки), са по-добри от азиатските, китайските, не само по отношение на качество, но и по цена. Според техните партньори, предприятието в Ихтиман е най-голямата леярна в Европа.

И той има ясен отговор защо това е така.

В Европа болшинството леярни затварят поради екологични причини, натиск от населението, от правителството и т.н. А китайската приказка свърши и тя свърши по две причини. Едната е, че консумацията на отливки е много голяма и второ цените растат всеки божи ден, казва Дракалийски. Друг съществен фактор за отлива от китайска продукция е забавянето на сроковете и големите пропуски в комуникацията с тях. „Което е доста изгодно за нашата индустрия“, обобщава той.

А как успява ВМВ Метал на международните пазари? Експортът на предприятието е от порядъка на 97%. Продават в цяла Западна Европа и САЩ. Също и в други страни от Близкия изток чрез американския си партньор „Дженерал Електрик“, в който главен акционер е правителството на САЩ.

„Успяваме трудно и бавно. Всеки ден е битка. От едно запитване до конкретна поръчка може да мине година, година и половина. Но успехът се постига с много търпение и постоянство. Силата е в новите проекти, защото с тях идват и нови клиенти, и нови пазари. Винаги идват“,  казва уверено инж. Дракалийски.

Снимка: Божидар Марков

 

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер