Банер

експорт > пазари


Най-голямото предизвикателство пред бизнеса за следващите две години, според самите износители, е подобряване на навиците на плащане на техните клиенти

Анна Кършовска, директор Дирекция „Застаховане“ към БАЕЗ на конференцията „Made in Bulgaria – предимство или недостатък“, организирана от exporter.bg, за това, че застраховането на кредитни рискове е уникален инструмент, който повишава конкурентоспособността на износителите на външните пазари

"Данните, които ви предоставих са свързани с начина и морала на плащане на компании от Европа. Те посочват, че търговският кредит (отсроченото плащане) се налага все повече, като дори се удължават не само договорените, но и реалните срокове на плащане", каза Анна Кършовска

Застраховането на кредитни рискове е уникален инструмент, който повишава конкурентоспособността на износителите на външните пазари.

Данните, които ви предоставих са свързани с начина и морала на плащане на компании от Европа. Те посочват, че търговският кредит (отсроченото плащане) се налага все повече, като дори се удължават не само договорените, но и реалните срокове на плащане.

Продавачите се ползват само от недостатъците, тъй като те реално предоставят безплатен кредит на своите купувачи, като всички рискове, свързани с получаването на плащането, остават при тях. Затова се получава омагьосан кръг, в който самата компания има нужда от средства, за да продължава да работи, да произвежда и да продава, а в същото време чака пари от тези, на които е доставила стоки на отсрочено плащане.

Анна Кършовска, директор Дирекция „Застаховане“ към БАЕЗ: Данните, които ви предоставих са свързани с начина и морала на плащане на компании от Европа. Те посочват, че търговският кредит (отсроченото плащане) се налага все повече, като дори се удължават не само договорените, но и реалните срокове на плащане.

Така се получава този омагьосан кръг. И затова най-голямото предизвикателство пред бизнеса за следващите две години според самите износители, е подобряване на навиците на плащане на техните клиенти.

Самата застраховка покрива рисковете от неплащане на българските фирми от страна на контрагентите, с които работят на отсрочено плащане. Но ползите от нея не се ограничават само до покриването на рискове. По този начин фирмите получават актуална финансова оценка за партньорите си, могат по-добре да прогнозират паричните си потоци, да увеличат оборотите си към настоящи партньори, да започнат работа с нови компании или на пазари, които до този момент са считали за непознати и по-рискови.

Крайният ефект е постигане на по-голяма стабилност, предоставяйки в същото време по-конкурентни условия, а именно отсрочване на плащането.

Не на последно място е и възможността за получаване на финансиране чрез използването на тези полици – чрез прехвърляне на полицата в полза на банка или чрез застраховане на самата банка.

Снимки: Божидар Марков

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер