Банер

експорт > пазари


45.4 % от приходите от експорт през 2015 г. се падат на фирмите от малкия и средния бизнес

Любен Петров, заместник-министър на икономиката: Износът на стоки се утвърди като един от основните източници на растеж в българската икономика. По предварителни данни на НСИ вече расте и вътрешното потребление, от което малките и средни предприятия трябва да бъдат изключително доволни

За четвърта поредна година партньор на „Експортьор на годината“ бе Министерството на икономиката. Генерален спонсор на награждаването на най-добрите износители бе СИБАНК.


„Износът на стоки се утвърди като един от основните източници на растеж в българската икономика. По предварителни данни на НСИ вече расте и вътрешното потребление, от което малките и средни предприятия трябва да бъдат изключително доволни“, каза заместник министърът на икономиката Любен Петров при откриването на церемонията по награждаването на най-добрите малки и средни фирми в експорта за 2015 г.

Сайтът на успелите в експортния бизнес exporter.bg връчи за четвърта поредна година наградите “Експортьор на годината”. Класациите обхващат фирми от малкия и среден бизнес, защото за сайта е национална кауза, те да бъдат подкрепени.

За четвърта поредна година партньор на събитието бе Министерството на икономиката. Генерален спонсор на церемонията по връчването на наградите „Експортьор на годината 2015“ бе СИБАНК.

Димитър Дженев (вляво), главен редактор на exporter.bg и Любен Петров (вдясно), заместник-министър на икономиката.

“Тази вечер exporter.bg, сайтът на успелите в експортния бизнес, ще награди най-успешните малки и средни фирми в експорта за 2015 г., защото смятаме, че е национална кауза те да бъдат подкрепени. Ще дам един пример за това: за 2015 г. приходите на българските предприятия от експорт са 44 млрд. и 949 млн. лева, от които  45.4 % се падат на фирмите от малкия и средния бизнес.

Това е доказателство за огромния потенциал, който те притежават”, отбеляза в обръщението си към гостите на събитието Димитър Дженев, главен редактор на exporter.bg. 

Той подчерта, че конкурсът “Експортьор на годината” се провежда за четвърта поредна година. “Преди четири години това бе първият опит у нас да се отдаде заслужено внимание на българския износ. Сега вече можем да кажем, че той се оказа успешен”, добави Дженев.

И допълни: “Следващата стъпка на сайта беше учредяването на “Клуб на експортьора” през 2014 година. От самото начало той има в лицето на сайта Exporter.bg своя медийна трибуна, която се развива и превръща във фактор в медийното пространство. А броят на фирмите, които влизат в Клуба расте.

В края на юни 2015 г. сайтът Exporter.bg  разшири своята дейност. Той инициира работна среща на Клубът на експортьора в София Хотел Балкан с търговско-икономическите съветници в Службите по търговско-икономическите въпроси (СТИВ). Тя се състоя със специалното съдействие на Министерството на икономиката.

На тази среща фирмите от Клубът на екпортьора получиха ценна и полезна информация за външните пазари, която им позволи да осъществят успешен експорт.

На 22 юли тази година за втора поредна година, Клубът на експортьора към exporter.bg се срещна с търговските представители на България в чужбина. Това се случи в София Тех Парк, в рамките на Годишната среща на Министерството на икономиката с бизнеса.

Така между фирмите от Клубът на експортьора и нашите търговски посланици в чужбина отново се стигна до директни контакти и обмен на информация за пазарите в страните от Европейския съюз и извън него”.

Големите победители в конкурса "Експортьор на годината 2015"

Главният редактор на exporter.bg не пропусна да отбележи, че на 14 юни 2016 г. сайтът е дал медийна трибуна на малките и средни фирми в експорта. “Exporter.bg проведе в петзвездния бутиков столичен хотел Sense Hotel Sofia конференция на тема: Made in Bulgaria - предимство или недостатък, като основен акцент в нея бе разпознаваемостта на българските стоки на външните пазари.

Събитието бе под патронажа на Министерството на икономиката, в партньорство с Националния статистически институт и с генералното спонсорство на СИБАНК”, припомни Дженев.

Главният редактор на exporter.bg благодари на фирма Актив, независим член на Geneva Group International, която е изготвила класациите и на Националния статистически институт, който ги е проверил.

„Благодарим на Министерството на икономиката за това, че за четвърта поредна година стана партньор на нашето събитие и за това, че подкрепя нашите инициативи.

Искам да изкажа специална благодарност на нашия генерален спонсор — СИБАНК.

На партньорите от изба Синтика, Ричмарт, Юротим, Дил Адвайзъри, изба Беса Валей, Дипломат корпорейшън, Тандем, Photogroup.bg, както на Скандинавската търговска камара и на Италианската търговска камара в България.

Сърдечно благодарим на г-н Мариус Донкин, директор на Народния театър «Иван Вазов», за това че ни предостави възможността да проведем това събитие на едно толкова духовно място, място, където се вписва възрожденският дух на българския предприемач”, каза в заключение главният редактор на сайта на успелите в експортния бизнес.

На снимката горе: Големият приз - за Завоюване на нови пазари през 2015 г., бе спечелен от фирма „Гопет Транс“ ЕООД. Рая Рендакова, рьководител на тьрговския отдел на компанията получи ценния приз от Франк Янсен, изпълнителен директор на СИБАНК и Кънтри финансов мениджър на Кей Би Си за България.

Снимки: Божидар Марков

 
Банер

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер