Банер

експорт > пазари


Йоргос Диамантопулос: Има раздвижване на българския строителен пазар

Управляващият директор на „Дионисомарбле-България“ EООД пред exporter.bg за изминалата 2016 г. и очакванията през 2017 г.

„Най-големият пазар за нашия врачански камък е Китай. На второ място е гръцкия, а на трето българския. Наша продукция отива за строителни обекти в България“, казва Йоргос Диамантопоулос.


Г-н Диамантопоулос, как бихте оценили международната конюктура във Вашия бранш през 2016 г. Благоприятна ли бе тя за минната и добивна промишленост?

- Нашият естествен пазар е строителният бранш. В световен план не се забелязва така желаното от развитие на строителството. В Европа и Китай няма големи проекти.

Строителните фирми по света все още не са се възстановили от ударите по време на голямата криза. Това най-силно се наблюдава в Китай и Европа.

В САЩ има известно раздвижване, но то не е достатъчно, за да отбележим трайна тенденция на световните пазари. В същото време конкуренцията силно расте.

От кои държави са Вашите най-големи конкуренти?

- Най-големите ни конкуренти са фирми от Португалия и Турция. Това са компании, които добиват варовик със високо качество като нашия врачански камък.

Вашият коментар за изминалата 2016 г.?

- През 2016 г. запазихме основните обеми на производство. Политиката ни е да се развиваме предимно вертикално. Т.е. ние знаем, че не можем да се разширяваме неограничено, защото сме зависими от ограничения капацитет на находищата, върху които са ни предоставени концесии.

Затова подкрепяме максимално старите клиенти, с които имаме договори. Не търсим нови, а ако дойдат, са добре дошли.

Фокусираме се върху развитието на вече съществуващите клиенти, които разчитат на нас да им гарантираме желаното количество и качество на продукцията, както и обслужване на високо ниво. И ние го правим.

Ние предоставяме на нашите клиенти постоянно качество и на материала, който добиваме за тях, и на обслужването. Това е азбучна истина в бизнеса, която всеки знае, но не всеки го прави.

Кои бяха най-големите Ви пазари през 2016 г.?

- Най-големият ни пазар е Китай. На второ място е гръцкия и на трето българския. Имаме клиенти от България, които купуват от нас врачански камък, но работят за износ.

През 2016 г. „Дионисомарбле – България“ ЕООД стана носител на Голямата награда на сайта exporter.bg „Експортьор на годината“ за Устойчивост на развитие. Собственикът на компанията Василиос Красулис (вляво) получи кристалния плакет от Любен Петров (вдясно), заместник- министър на икономиката.

Хубавото е, че се забелязва раздвижване на българския строителен пазар. Наша продукция отива за строителни обекти в България.

Нашето желание е българският пазар да се развива. Преди 2 години започнахме целенасочено да работим в тази насока. Предлагаме качествени материали на нашите клиенти в България, а те съответно на своите. Така всички по веригата го оцениха и постигнахме нещо изключително важно – изградихме доверие в нашите клиенти.

Какво е съотношението външен – вътрешен пазар?

- Процентното съотношение външен – вътрешен пазар е 70 към 30. По-голямата част от произведените от нас материали са за външни пазари.

Какви са очакванията Ви за 2017 г.?

- Предвид на това, че няма да разработваме нови находища, поне засега, очакваме през 2017 г. да имаме лек ръст спрямо 2016 г. Разбира се с условието, че няма да има драстични международни проблеми, които да възпрепятстват правенето на бизнес.

Очакваме развитие на строителството в България. Усеща се, че все по-бързо се вдигат цените, което означава, че предлагането е по-малко от търсенето.

Как оценявате работата на държавната администрация, с която фирмите са винаги в досег?


- Виждам, че сме постигнали една „златна среда“. Ние сме коректни в изпълняването на условията по концесионните договори (плащането на концесионните такси, данъците, както и опазването на околната среда, залегнало в тях).

Големите победители в конкурса на сайта exporter.bg "Експортьор на годината" за 2015 г.

И това е така, защото го правим заради себе си. Хората от администрацията го забелязаха и оцениха. Вече ни дават за пример на други компании, когато стане дума за изготвянето и съответно спазването на проекти и отчети.

С държавната администрация постигнахме стандарт за добра комуникация, взаимно доверие и уважение. А това улеснява нашата съвместна работа.

Какво бихте си пожелали през 2017 г. - като компания и в личен план?


- Пожелавам на себе си и на фирмата добро физическо и финансово здраве.

Благодаря за това интервю.

Димитър Дженев

На снимката горе: Йоргос Диамантопулос получава призът "Експортьор на годината" в сектор „Добив на въглища, метални руди, неметални материали и суровини“. За трета поредна година „Дионисомарбле – България“ ЕООД е Експортьор № 1 в бранша.

Снимки: Божидар Марков


Компанията


„Дионисомарбле – България“ ЕООД, която добива и продава прочутия врачански камък, е силно експортно ориентирана компания. 70 % от продукцията на фирмата е за износ. Останалите 30 % - като суровина и готова продукция са за българския пазар. Част от тази продукция, която български клиенти купуват от „Дионисомарбле – България“ ЕООД, се реализира в Европа.

Наградите


През 2016 г. „Дионисомарбле – България“ ЕООД стана носител на Голямата награда на сайта exporter.bg „Експортьор на годината“ за Устойчивост на развитие. Собственикът на компанията Василиос Красулис получи кристалния плакет от Любен Петров, заместник- министър на икономиката. За трета поредна година „Дионисомарбле – България“ ЕООД спечели приза „Експортьор на годината“ в сектор „Добив на въглища, метални руди, неметални материали и суровини“.

Врачанският камък


Активната разработка на находищата на Врачански варовик, познат още като Врачански камък започва в края на 19, началото на 20 в.

Много красиви сгради по света са изградени от прочутия Врачански камък.

Врачанският варовик е подходящ материал за строителни цели, както и за изработка на плочи, стълбища, балюстради, камини, орнаменти, скулптури и др. Някои от най-известните и най-красивите сгради в България са изградени от Врачански варовик.

С течение на времето, поради лесната обработка, декоративните му качества, физикомеханичните му показатели и достъпната цена, врачанският варовик добива световна популярност и разнообразно приложение. Врачанският варовик е добре познат като декоративен и облицовъчен материал в много държави от Европа, Азия и Америка - използва се в интериорни и екстериорни решения при сгради, паметници, паркове, религиозни храмове и др.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер