Банер

експорт > пазари


80% от бизнеса у нас разширява дейността си с износ в чужбина

Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са най-предпочитаните партньори зад граница

Хранителната индустрия, машиностроенето и строителството са водещите отрасли, към които има интерес за срещи с потенциални партньори.

80% от родните фирми тьрсят сътрудничество с чуждестранни фирми за разширение на дейността си през 2017 г. чрез износ. Същевременно 34% от тях търсят чуждестранен партньор за съвместна инвестиция в България.

Данните са от допитване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), направено през периода 16-23 януари 2017 г. сред членовете на палатата и представено от Цветан Симеонов, председател на БТПП.

Само за една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят и да инвестират в чужбина – само 12% имат подобни намерения.

Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество. Федералната Република е предпочитан партньор за 42% от анкетираните, следвана от Италия и Румъния, съответно с 27 и 25% интерес.

Извън ЕС най-предпочитани от бизнеса са посещенията в Русия (40%) и Сърбия (22%) и Украйна (22%). Отчита се нарастващ интерес към Русия, макар и действащите санкции да ограничават възможностите за икономическото сътрудничество, сочат още данните от проучването.

Спрямо предходните проучвания, осъществени от БТПП, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ (30% проявяват интерес), Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.

Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави. 31% от анкетираните се насочват към хранително-вкусовата промишленост, следвани от интерес към машиностроенето (30%) и строителството (20%).

72% от фирмите се отнасят положително към възможността да се включат в обучения с външнотърговска насоченост.

 
Банер

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер