Банер

за ценители > lifestyle


Трендът Street food и новата вълна - гурме бургерът

За една година, Димитър Добрев и Петко Цочев - собственици на StreetChefs, създадоха разпознаваем бранд и превърнаха хобито си в успешен бизнес проект

През 2016 г. StreetChefs грабна наградата на Go Guide за най-добро място за бургери, а списание „Бакхус“ го номинира за Ресторант на годината в категорията „нова вълна“ и „ресторант на читателите“.


Да превърнеш хобито си в бизнес не е леко предизвикателство, но Димитър Добрев и Петко Цочев, собствениците на първия у нас стационарен food truck, хвърлят жребия и се втурват в тази неизвестна територия. Целеустремено и с упорито постоянство. За тях тази мисия се оказва възможна. Нещо повече, превръща се в успешен бизнес проект.

StreetChefs бързо набира скорост и се превръща в модерното място за ценителите на вкусните бургери и вниманието към детайла. Нестандартният подход към нещата им носи висока оценка включително от колеги, които от години са в ресторантьорския бизнес.

Началото

„Ако имаш ентусиазъм, можеш да направиш всичко, което искаш“, казва Хенри Форд и това важи с пълна сила за Димитър и Петко. Защото те стартират именно с много ентусиазъм, любов и специално отношение към маркетинга. И това дава своите резултати. Доказват, че ентусиазмът е в основата на всеки прогрес.


В StreetChefs качеството е издигнато в култ. Затова се използва само прясно месо (не разполагат с фризер), работят с българско месо от месодайни породи, с точно определена порода телешко месо, което се доставя всеки ден. Картофите също са пресни, специален сорт и се пържат в първокачествено олио, а отскоро и в патешка мас. Чедърът се внася от Англия, без оцветители, сами си правят всички заготовки и сосове. Кухнята е отворена и бургерите се приготвят пред самите клиенти.

Това не е основният им бизнес – двамата имат консултантска фирма в сферата на недвижимите имоти. Но постепенно започват да инвестират голяма част от времето и енергията си в новия бизнес.

Идеята не тръгва случайно. И двамата са добри кулинари, често готвят за свои приятели и така решават бургерите да са в основата на бъдещия проект. Пътуват много и това също им помага да усъвършенстват идеята и да я развият.

Разработват менюто с помощта на професионален готвач, което им помага да спечелят време за дребните детайли.  За някои неща налагат своето виждане и подход, а продажбите доказват, че не са сбъркали. Близо 100 000 бургери са продали за 2016 г.

Разбира се, заимставайки опита от Америка, амбициите им са да наложат първия в България мобилен food truck. Но разпоредбите на Столична община са такива, че има ограничение, както по отношение на площта за наемане (до 5 кв. м), така и по отношение на времето (за 5 г.), за което наемаш даденото място.

Но всяко зло за добро, както гласи народната поговорка. Това ги прави разпознаваеми, търсени и StreetChefs става много тренди. Променя облика на района, диктува пазара и налага свои правила за качествена и вкусна храна.

Успехът

Тайната на успеха, според тях, е в правилното съотношение цена-качество-подход-локация и настроение на потребителя. Успяват да намерят празната ниша – street food и успешно да се позиционират. Но не просто ей така, а с много постоянство и отговорност пред самите себе си.

Интересът към този вид храна обясняват с крафт подхода към истинския бургер – вкусно хлебче, прясно качествено месо, свежи зеленчуци без консерванти.

Тук качеството е издигнато в култ. Затова се използва само прясно месо (не разполагат с фризер), работят с българско месо от месодайни породи, с точно определена порода телешко месо, което се доставя всеки ден. Картофите също са пресни, специален сорт и се пържат в първокачествено олио, а отскоро и в патешка мас. Чедърът се внася от Англия, без оцветители, сами си правят всички заготовки и сосове. Кухнята е отворена и бургерите се приготвят пред самите клиенти.


Димитър (вляво) и Петко разбиват наложените стереотипи  и доказват, че уличната храна може да е гурме и достъпна за всички. И са убедени, че е погрешно да се асоциира гурме с претенциозна и луксозна обстановка.

Категорични са, че повечето хора повишават културата си на хранене и са благодарни, че клиентите им са осъзнати и взискателни хора, над средното ниво като възприятие и отношение към храната. Те самите са такива.

 

Шегуват се, че някой им е приписал думата гурме, но всъщнст са доволни, защото влагат в тази дума качествени продукти и вкусна храна, поднесена по оригинален начин. Разбиват наложените стереотипи  и доказват, че уличната храна може да е гурме и достъпна за всички. И са убедени, че е погрешно да се асоциира гурме с претенциозна и луксозна обстановка.

Освен качествената храна караваната за бургери печели „звезди“ и с друго. Няма ограничение на места и имаш свободата да избираш как да хапнеш – на крак, на съседната пейка, опакована за вкъщи или доставена до вратата. Да паркираш в центъра на София си е сериозно предизвикателство, затова собственият паркинг е още един актив.

Нови предизвикателства

„За година и малко успяхме да създадем доста разпознаваем бранд, хората почнаха да го припознават и това е голям успех за нас“, казват двамата и споделят, че са готови и за нови предизвикателства.

За по-малко от година Димитър и Петко отварят и втора каравана. От лятото на 2016 г. StreetChefs го има и в Лозенец. Моделът е същият - Airstream , но от 1966 г. А съвсем скоро обещават изненади с нов проект  – с малък изцяло мобилен food truck, който в началото е стартирал като суши, а после като fish&chips лятото на морето.

Амбициозните предприемачи могат да се похвалят и с добре разработената мрежа за доставки. Вече покриват цяла София - до 1 час бургерите пристигат до всяка точка на града. Предстои да обновят менюто с нови сезонни варианти.


От ляво на дясно: Петко Цочев, Димитър Дженев (главен редактор на exporter.bg) и Димитър Добрев.

Имат много предложения за франчайз. Но засега не бързат. „Искаме да държим контрола, а всяко изнасяне навън може да доведе до влошаване на качествтото и услугата“, казва Петко и допълва, че всяко нещо с времето си. Искат нещата да се развиват постепенно.

Но не отказват участия в събития, а напоследък не спират да валят предложения. Бургерите се възприемат с много неща и затова ги канят за всякакъв вид мероприятия – музикални, спортни, културни, корпоративни, сватби и детски партита.

Признанието

Нестандартното мислене и бизнес нюх на Димитър и Петко им помага да превърнат едно хоби в успешен бизнес модел. Техният пробив на този труден пазар показва, че успяват онези, които избират една посока и я следват неотклонно. И признанието не закъснява. Получават адмирации не само от колеги.

През 2016 г. грабнаха наградата на Go Guide за най-добро място за бургери, а списание „Бакхус“ ги номинира за Ресторант на годината в категорията „нова вълна“ и „ресторант на читателите“.


Димитър Добрев и Петко Цочев с голямо и заслужено признание - наградата на Go Guide за най-добро място за бургери.

„Номинирани сме сред 18 от най-добрите ресторанти в София, което е голямо признание за нас“, казва Димитър и определя факта, че 4 от 18-те номинирани ресторанти са заведения за бургери, наистина като нова вълна.

В крайна сметка остава вкусът и постоянството, обобщават двамата. Откакто са отворили не са променяли нищо или ако има промяна, тя е само в посока да подобрят вкуса и да предложат още по-качествен продукт. И сякаш негласно потвърждават максимата, че готвенето е като любовта - в него трябва да се навлиза с огромно желание, или въобще да не се захващаш.

Екип на exporter.bg


Снимки: Божидар Марков







 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер