Банер

за ценители > lifestyle


Трендът Street food и новата вълна - гурме бургерът

За една година, Димитър Добрев и Петко Цочев - собственици на StreetChefs, създадоха разпознаваем бранд и превърнаха хобито си в успешен бизнес проект

През 2016 г. StreetChefs грабна наградата на Go Guide за най-добро място за бургери, а списание „Бакхус“ го номинира за Ресторант на годината в категорията „нова вълна“ и „ресторант на читателите“.


Да превърнеш хобито си в бизнес не е леко предизвикателство, но Димитър Добрев и Петко Цочев, собствениците на първия у нас стационарен food truck, хвърлят жребия и се втурват в тази неизвестна територия. Целеустремено и с упорито постоянство. За тях тази мисия се оказва възможна. Нещо повече, превръща се в успешен бизнес проект.

StreetChefs бързо набира скорост и се превръща в модерното място за ценителите на вкусните бургери и вниманието към детайла. Нестандартният подход към нещата им носи висока оценка включително от колеги, които от години са в ресторантьорския бизнес.

Началото

„Ако имаш ентусиазъм, можеш да направиш всичко, което искаш“, казва Хенри Форд и това важи с пълна сила за Димитър и Петко. Защото те стартират именно с много ентусиазъм, любов и специално отношение към маркетинга. И това дава своите резултати. Доказват, че ентусиазмът е в основата на всеки прогрес.


В StreetChefs качеството е издигнато в култ. Затова се използва само прясно месо (не разполагат с фризер), работят с българско месо от месодайни породи, с точно определена порода телешко месо, което се доставя всеки ден. Картофите също са пресни, специален сорт и се пържат в първокачествено олио, а отскоро и в патешка мас. Чедърът се внася от Англия, без оцветители, сами си правят всички заготовки и сосове. Кухнята е отворена и бургерите се приготвят пред самите клиенти.

Това не е основният им бизнес – двамата имат консултантска фирма в сферата на недвижимите имоти. Но постепенно започват да инвестират голяма част от времето и енергията си в новия бизнес.

Идеята не тръгва случайно. И двамата са добри кулинари, често готвят за свои приятели и така решават бургерите да са в основата на бъдещия проект. Пътуват много и това също им помага да усъвършенстват идеята и да я развият.

Разработват менюто с помощта на професионален готвач, което им помага да спечелят време за дребните детайли.  За някои неща налагат своето виждане и подход, а продажбите доказват, че не са сбъркали. Близо 100 000 бургери са продали за 2016 г.

Разбира се, заимставайки опита от Америка, амбициите им са да наложат първия в България мобилен food truck. Но разпоредбите на Столична община са такива, че има ограничение, както по отношение на площта за наемане (до 5 кв. м), така и по отношение на времето (за 5 г.), за което наемаш даденото място.

Но всяко зло за добро, както гласи народната поговорка. Това ги прави разпознаваеми, търсени и StreetChefs става много тренди. Променя облика на района, диктува пазара и налага свои правила за качествена и вкусна храна.

Успехът

Тайната на успеха, според тях, е в правилното съотношение цена-качество-подход-локация и настроение на потребителя. Успяват да намерят празната ниша – street food и успешно да се позиционират. Но не просто ей така, а с много постоянство и отговорност пред самите себе си.

Интересът към този вид храна обясняват с крафт подхода към истинския бургер – вкусно хлебче, прясно качествено месо, свежи зеленчуци без консерванти.

Тук качеството е издигнато в култ. Затова се използва само прясно месо (не разполагат с фризер), работят с българско месо от месодайни породи, с точно определена порода телешко месо, което се доставя всеки ден. Картофите също са пресни, специален сорт и се пържат в първокачествено олио, а отскоро и в патешка мас. Чедърът се внася от Англия, без оцветители, сами си правят всички заготовки и сосове. Кухнята е отворена и бургерите се приготвят пред самите клиенти.


Димитър (вляво) и Петко разбиват наложените стереотипи  и доказват, че уличната храна може да е гурме и достъпна за всички. И са убедени, че е погрешно да се асоциира гурме с претенциозна и луксозна обстановка.

Категорични са, че повечето хора повишават културата си на хранене и са благодарни, че клиентите им са осъзнати и взискателни хора, над средното ниво като възприятие и отношение към храната. Те самите са такива.

 

Шегуват се, че някой им е приписал думата гурме, но всъщнст са доволни, защото влагат в тази дума качествени продукти и вкусна храна, поднесена по оригинален начин. Разбиват наложените стереотипи  и доказват, че уличната храна може да е гурме и достъпна за всички. И са убедени, че е погрешно да се асоциира гурме с претенциозна и луксозна обстановка.

Освен качествената храна караваната за бургери печели „звезди“ и с друго. Няма ограничение на места и имаш свободата да избираш как да хапнеш – на крак, на съседната пейка, опакована за вкъщи или доставена до вратата. Да паркираш в центъра на София си е сериозно предизвикателство, затова собственият паркинг е още един актив.

Нови предизвикателства

„За година и малко успяхме да създадем доста разпознаваем бранд, хората почнаха да го припознават и това е голям успех за нас“, казват двамата и споделят, че са готови и за нови предизвикателства.

За по-малко от година Димитър и Петко отварят и втора каравана. От лятото на 2016 г. StreetChefs го има и в Лозенец. Моделът е същият - Airstream , но от 1966 г. А съвсем скоро обещават изненади с нов проект  – с малък изцяло мобилен food truck, който в началото е стартирал като суши, а после като fish&chips лятото на морето.

Амбициозните предприемачи могат да се похвалят и с добре разработената мрежа за доставки. Вече покриват цяла София - до 1 час бургерите пристигат до всяка точка на града. Предстои да обновят менюто с нови сезонни варианти.


От ляво на дясно: Петко Цочев, Димитър Дженев (главен редактор на exporter.bg) и Димитър Добрев.

Имат много предложения за франчайз. Но засега не бързат. „Искаме да държим контрола, а всяко изнасяне навън може да доведе до влошаване на качествтото и услугата“, казва Петко и допълва, че всяко нещо с времето си. Искат нещата да се развиват постепенно.

Но не отказват участия в събития, а напоследък не спират да валят предложения. Бургерите се възприемат с много неща и затова ги канят за всякакъв вид мероприятия – музикални, спортни, културни, корпоративни, сватби и детски партита.

Признанието

Нестандартното мислене и бизнес нюх на Димитър и Петко им помага да превърнат едно хоби в успешен бизнес модел. Техният пробив на този труден пазар показва, че успяват онези, които избират една посока и я следват неотклонно. И признанието не закъснява. Получават адмирации не само от колеги.

През 2016 г. грабнаха наградата на Go Guide за най-добро място за бургери, а списание „Бакхус“ ги номинира за Ресторант на годината в категорията „нова вълна“ и „ресторант на читателите“.


Димитър Добрев и Петко Цочев с голямо и заслужено признание - наградата на Go Guide за най-добро място за бургери.

„Номинирани сме сред 18 от най-добрите ресторанти в София, което е голямо признание за нас“, казва Димитър и определя факта, че 4 от 18-те номинирани ресторанти са заведения за бургери, наистина като нова вълна.

В крайна сметка остава вкусът и постоянството, обобщават двамата. Откакто са отворили не са променяли нищо или ако има промяна, тя е само в посока да подобрят вкуса и да предложат още по-качествен продукт. И сякаш негласно потвърждават максимата, че готвенето е като любовта - в него трябва да се навлиза с огромно желание, или въобще да не се захващаш.

Екип на exporter.bg


Снимки: Божидар Марков







 
Банер

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер