Банер

бизнес > моят бизнес


Show me the money

Култова реплика от филма „Джери Магуайър“ е като основен двигател за бизнес проектите на Трифон Михайлов, създател на иновативния бранд WooWhiskey

„Успешният бизнес, е успешният мениджмънт“, казва Трифон Михайлов и допълва, че успешният бизнес модел, е когато мултиплицираш проекта си и аутсорснеш някои от дейностите.

Трифон Михайлов е от онези млади, предприемчиви и нестандартно мислещи хора, които доказват, че всяка идея може да се превърне в успешен бизнес модел. Стига да знаеш как да го управляваш. Щом можеш успешно да менажираш един бизнес, значи няма нито една причина да не можеш и друг. „Успешният бизнес, за мен, е успешният мениджмънт“, казва той. А разковничето е, когато се появи идеята, да не я оставяш да отмине, а да визуализираш нейната реализация.

Непрекъснатата му нужда от нови предизвикателства го кара да скача от едно на друго. Започва през 98-ма с масажни столове, безжични зарядни устройства за заведения, конструира дронове, има собствена марка вино, съосновател е на фондация „Имам си кошер“, създава иновативните дъбови кубчета за уиски под бранда WooWhiskey. За да се стигне до залата за събития „В парка“, която управлява отскоро. Но обединяващото звено във всичките му проекти е едно – иновативното мислене и нестандартния му подход.

Смята, че мисли по-различно от останалите хора и постига крайната цел, също по различен начин. Всъщност идеите, които му хрумват са супер простички, но никой досега не се е сетил за това. Той прави бутикови продукти и смята, че е истинска привилегия да работиш нещо, което ти доставя удоволствие.

Внимание с аромат на дъб


Един от емблематичните му проекти са дъбовите кубчета за уиски под марката Woo Whiskey. „Гениалността на идеята идва от факта, че за 30 лв. решавам един сериозен проблем на жените“, споделя с шега Трифон. Но съвсем не на шега разсъждава, че добавената стойност на този продукт идва от факта, че наистина улеснява нежния пол при избор на мъжки подарък.

Един от емблематичните проекти на Трифон Михайлов са дъбовите кубчета за уиски под марката Woo Whiskey.

Определя дъбовите кубчета за лед с гравирани на тях инициали като специален подарък. Всъщност подаряваш на един мъж внимание и отношение, караш го да се чувства по-специален. Всеки би се поласкал от това.

На втори план идва практичността им, а именно, че обогатявайки уискито с аромата на дъба, усещаш напитката малко по-наситена. Не се смесват аромати.

„Това, че се превърнаха в удачен подарък за претенциoзни хора отвори пазара за уиски, иначе щяха да ми трябват поне още 5 години докато ги наложа“, казва Трифон и добавя, че са приложими и за други напитки като ракия, ром и бяло вино.

А пазар за тях има, както у нас, така и по света. Продава много успешно в чужбина, най-вече за корпоративни подаръци. Бизнесът му се разраства и може да си позволи повечето дейности да ги аутсорсва. В момента единственото, което прави той, е обработването на кубчета, всичко останало дава на доставчици. Не крие, че пътят дотук е труден. И това, с което не може да се пребори, е нежеланието на хората да опитат нещо ново. Да се отклонят от сигурния коловоз, по който се движат. Затова смята, че за иноваторите у нас е сложно, а скъпите идеи „изтичат“ в чужбина.

Да мислиш иновативно


Когато става дума за предразсъдъци и неправилни нагласи по отношение на иновациите, Трифон би могъл да сподели много, но е лаконичен. Според него много малко от иновативните проекти у нас могат да се реализират, защото българите са доста тесногръди. Не виждат повече от собствената си хралупа, в която живеят. А той гледа в перспектива и нещата, които прави са изпреварили времето си поне с 5 години, преди реално да се случат в България.

Започва през 98-ма с масажни столове, безжични зарядни устройства за заведения, конструира дронове, има собствена марка вино, съосновател е на фондация „Имам си кошер“, създава иновативните дъбови кубчета за уиски под бранда WooWhiskey. За да се стигне до залата за събития „В парка“, която управлява отскоро. Но обединяващото звено във всичките му проекти е едно – иновативното мислене и нестандартния му подход.

Разсъждава доста трезво и обективно по отношение ролята на иновациите за конкурентоспособността. Смята, че са ключови за България, тъй като са ресурс на българската държава и имат директен принос за икономиката й.

Но има и нещо друго, също ключово - геополитическата история на страната ни. Трифон припомня, че сме имали два периода, през които е била забранена самоинициативата – през османското робство и комунизма. Нещо повече - всяка инициатива е била наказвана и заличавана. И в същото време имаме два периода от историята ни - следосвободителният и дивата демокрация, в които всяка една безумна идея е имала шанс да се осъществи и хората са виждали в това начин за изкарване на пари.

Категоричен е, че младото поколение, след 1989 г. насам е възпитано с мисленето, че не може да печели по нормален начин, с регулярната си работа. Следователно трябва да търси алтернативни начини и това ражда, според него,  два типа хора – такива, които се занимават с незаконна дейност и тези, които са иноватори и печелят пари с интересни идеи, хрумвания и проекти.

Show me the money


Show me the money или „покажи ми парите“, казва героят на Куба Гудинг Джуниър във филма „Джери Магуайър“ и тази култова фраза е основен двигател и в бизнес проектите на Трифон.

Простичкото правило Show me the money е водещото при всяка нова идея. Проблемът е, че повечето хората не могат да защитят идеите си, а не, че те не стават. Затова смята, че иноваторът трябва да съсредоточи усилията си, да докаже, че в проекта му има смисъл. „Ако ти не можеш да обясниш по простичък начин къде са парите в твоята идея, значи тя не струва“, категоричен е той.

Определя дъбовите кубчета за лед с гравирани на тях инициали като специален подарък. Всъщност подаряваш на един мъж внимание и отношение, караш го да се чувства по-специален. Всеки би се поласкал от това. На втори план идва практичността им, а именно, че обогатявайки уискито с аромата на дъба, усещаш напитката малко по-наситена. Не се смесват аромати. „Това, че се превърнаха в удачен подарък за претенциoзни хора отвори пазара за уиски, иначе щяха да ми трябват поне още 5 години докато ги наложа“, казва Трифон и добавя, че са приложими и за други напитки като ракия, ром и бяло вино.

А какво прави един бизнес успешен и доходоносен? За младия предприемач отговорът е един - само и единствено добрата сметка. Направиш ли си правилен разчет на приходи и разходи, ще имаш успешен бизнес модел.

Ревностен последовател е на максимата, че трябва много добре да знае клиентите си, техните потребности и нужди, защото само по този начин ще може да създаде забележителен продукт, насочен към точните хора.

Предприемачът с много лица


Трифон скромно определя себе си като ученик, не творец, визионер, предприемач или иноватор.

Учи се от грешките, успехите и неуспехите. Взел си е поуките да не се предава и да продължава напред, въпреки трудностите. Това прави успешните хора успешни. И рано или късно късметът ти се усмихва. А на него му се усмихва и това го прави от онези хора, които вършат нещата с удоволствие и това им носи удовлетворение.

Успехът е променлива величина, но тайната за него, Трифон обобщава в мисълта на Дж. Бърнард Шоу - "Никога не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш...!"

Биляна Николова

 
Банер

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер