Банер

експорт > пазари


Еми Маринова: Дегустацията в Лондон позволи да покажем разнообразието на сортове в България, както и старанията на малките производители към висококачествени вина

Експортният директор на Винарска изба Шато Бургозоне, пред exporter.bg: Посетителите бяха много впечатлени, че вината са висококачествени, изключително от собствени лозя, в повечето случаи с ръчно брано грозде и ниски добиви.

„Идеята за общ бранд на асоциацията би била интересна за в бъдеще, но засега е реално да започнем с общ представящ асоциацията стикер на всяка бутилка“, смята Еми Маринова.

За трета поредна година Българска Асоциация на Независимите Лозаро-винари (БАНЛВ) проведе серия от събития в Лондон, които запознаха търговци, ресторантьори, сомелиери и винени консултанти с българските занаятчийски вина и хората, които стоят зад тях.

На търговска дегустация, състояла се на 24 март в галерията към  посолството ни в Лондон, бяха представени вината на 12 от членовете на БАНЛВ -  Иво Върбанов, Орбелус, Росиди, Шато Бургозоне, Винарна Братанов, Вила Мелник, Боровица, Трастена, Еолис Естейт, Шато Коларово, Шато Сунгурларе и Тракийски Легенди. Над 120 посетители от винения бранш, сред които Richard Hemming MW (винен консултант и журналист, пишещ за сайта на Джансиз Робинсън), Stephen Hobley (Decanter Magazine), Sonia & Nevil Blech (Wine Behind the Label), Juan Carlos Rincon (журналист), Keith Grainger (консултант) и други винени професионалисти имаха възможност да опитат най-доброто от последните реколти на винопроизводителите.

В коментар за преживяването, което вината дават на потребителите Steven Spurrier - председател на борда на журито на DECANTER DWWA сподели: „I do not believe in "Value for Money". I believe in "Value for Pleasure”!

В съпътстващо събитие, провело се в най-новата локация на VAGABOND WINES - верига независими винени барове с награда от DECANTER, вината на избите бяха представени пред по-широка публика. Освен традиционните посетители и клиенти на заведението имаше силно присъствие на българи, живеещи в Лондон, а дегустацията предизвика голям интерес. Всеки представител на изба имаше възможност да представи вината си лично и да разкаже за особеностите в производството им, начина на отглеждане на лозята и спецификите на района.


В поредица от интервюта сайтът exporter.bg ще даде възможност на избите, представили вината си в Лондон, да споделят своите впечатления от дегустациите на английска земя. Първото от тях бе с Милица Зикатанова, Мениджър "Маркетинг и продажби" във Винарска изба Вила Мелник. Продължаваме с Еми Маринова, Експортен директор на Винарска изба Шато Бургозоне.


Какви са впечатленията Ви от срещата с търговци, ресторантьори, сомелиери и винени консултанти в Лондон?


- Впечатленията са много положителни. Повечето професионалисти бяха много заинтересувани да научат повече за България. Бургозоне представи вина от Северна България (Дунавската равнина) и повечето професионалисти бяха впечатлени, че в България правим и хубави бели вина.

Не се съмнявам, че участниците в търговската дегустация, състояла се на 24 март в галерията към посолството ни в Лондон, са видяли новото лице на българското вино? Какви бяха техните коментари за съотношението цена - качество?

- Всички посетители бяха много впечатлени от високото качество на представените вина. Това че вината са изключително от собствени лозя, в повечето случаи с ръчно брано грозде и ниски добиви, значително допринася за създаването на новото лице на българското вино. На английския пазар България е най-вече известна с доброто съотношение цена – качество на своето Каберне Совиньон и тази дегустация позволи да покажем разнообразието на сортове в България, както и старанията на малките производители към висококачествени вина, които по нищо не отстъпват на най-известните международни вина.

Очаквате ли да последват продажби на Ваши вина в Лондон и на Острова като цяло?


- Много от посетителите бяха сомелиери и журналисти и дори да харесаха вината ни, необходим е вносител, който да поеме риска да внесе и да докара вината ни на английския пазар.

Еми Маринова, на щанда на избата в Лондон: Бургозоне представи вина от Северна България (Дунавската равнина) и повечето професионалисти бяха впечатлени, че в България правим и хубави бели вина.

След дегустацията водим преговори с няколко вносители и се надяваме да намерим партньор. Времето ще покаже дали сме успяли.

Пазарът на вина във Великобритания е много труден поради огромното предлагане и големия брой играчи на него, но в същото време е толкова благодатен, заради платежоспособноста на клиентите. В коя ниша на този толкова конкурентен пазар смятате, че Вашите вина имат шанс да се позиционират?

- Като производители на висококачествени вина, които обаче не са познати на пазара, ние целим ресторантите, малките винени магазини и винените барове.

Смятате ли, че вината на избите от Българска Асоциация на Независимите Лозаро-винари биха могли да излязат с общ бранд на този пазар? Като име как бихте искали да звучи този бранд?

- Националният ни девиз е: Съединението прави силата. Идеята за общ бранд на асоциацията би била интересна за в бъдеще, но засега е реално да започнем с общ представящ асоциацията стикер на всяка бутилка.

Ние също смятаме че най-полезно ще е, ако получим подкрепа от държавата за участие на избите от Българската Асоциация на Независимите Лозаро-Винари с безплатен щанд на най-голямото винено изложение в Англия - London Wine Fair. Там едно наше участие ще допринесе за имиджа на българските вина в Англия и ще ни помогне да си намерим партньори.

Благодаря за това интервю.


Димитър Дженев

Горе на снимката: Стефан Маринов, собственик на Винарска изба Шато Бургозоне, след като миналата година избата спечели наградата "Златната изба" на сайта exporter.bg

За Асоциацията


В Българската Асоциация на Независимите Лозаро-винари към момента членуват 30 изби. Тя представлява и защитава интересите на независимите лозаро-винари в България, включително на ниво европейски парламент, посредством членството си в Европейската конфедерация на независимите лозаро-винари CEVI. Асоциацията промотира качествотото и автентичността на българското вино, произведено „от тероара“. Всяка година тя участва с дейности свързани с лозаро-винарската политика и съдейства на своите членове при организиране на участия в местни и международни изложения.


 
Банер

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер