Банер

експорт > пазари


Таня Аврамова: Трябва да се работи цялостно за повишаване имиджа на България като винена държава

Експорт мениджърът на семейна винарна Братанов пред exporter.bg: Важно е да се търсят посланици на българското вино сред местните хора, за да можем да заемем подобаващо място на рафта или във винения лист.

„Ако успяваме да продаваме дори малки количества от скъпите си вина на престижни места, това би помогнало и за продажбите на по-достъпните вина“, казва Таня Аврамова.

За трета поредна година Българска Асоциация на Независимите Лозаро-винари (БАНЛВ) проведе серия от събития в Лондон, които запознаха търговци, ресторантьори, сомелиери и винени консултанти с българските занаятчийски вина и хората, които стоят зад тях.

На търговска дегустация, състояла се на 24 март в галерията към  посолството ни в Лондон, бяха представени вината на 12 от членовете на БАНЛВ -  Иво Върбанов, Орбелус, Росиди, Шато Бургозоне, Винарна Братанов, Вила Мелник, Боровица, Трастена, Еолис Естейт, Шато Коларово, Шато Сунгурларе и Тракийски Легенди. Над 120 посетители от винения бранш, сред които Richard Hemming MW (винен консултант и журналист, пишещ за сайта на Джансиз Робинсън), Stephen Hobley (Decanter Magazine), Sonia & Nevil Blech (Wine Behind the Label), Juan Carlos Rincon (журналист), Keith Grainger (консултант) и други винени професионалисти имаха възможност да опитат най-доброто от последните реколти на винопроизводителите.

В съпътстващо събитие, провело се в най-новата локация на VAGABOND WINES - верига независими винени барове с награда от DECANTER, вината на избите бяха представени пред по-широка публика. Освен традиционните посетители и клиенти на заведението имаше силно присъствие на българи, живеещи в Лондон, а дегустацията предизвика голям интерес. Всеки представител на изба имаше възможност да представи вината си лично и да разкаже за особеностите в производството им, начина на отглеждане на лозята и спецификите на района.

В поредица от интервюта сайтът exporter.bg ще даде възможност на избите, представили вината си в Лондон, да споделят своите впечатления от дегустациите на английска земя. Първото от тях бе с Милица Зикатанова, Мениджър "Маркетинг и продажби" във Винарска изба Вила Мелник. Продължихме с Еми Маринова, Експортен директор на Винарска изба Шато Бургозоне, а сега публикуваме интервюто с Таня Аврамова, Експорт мениджър на семейна винарна Братанов.


Таня, какви са впечатленията Ви от срещата с търговци, ресторантьори, сомелиери и винени консултанти в Лондон?


- Хората, които посещават дегустацията за втори-трети път, идват с истинско любопитство какво ще им представят производителите тази година, сравняват с предишни реколти, помнят. Някои от тях вече познават българските райони, местните ни сортове и част от производителите. Всяка следваща година идват нови лица, което показва увеличен интерес към българските вина.

Таня Аврамова, на щанда на семейна винарна Братанов в Лондон: Хората, които посещават дегустацията за втори-трети път, идват с истинско любопитство какво ще им представят производителите тази година, сравняват с предишни реколти, помнят.

В частност,  вината на Братанов получиха изключително позитивни оценки, както от обикновените консуматори в магазин Vagabond Wines, така и от професионалистите по време на търговската дегустация.

Обичайно по-голям интерес предизвикват вината от или с участие на местни сортове, но всички бяха приятно изненадани от изявата на класическите сортове сира, мерло и шардоне в Южен Сакар. 

Не се съмнявам, че участниците в търговската дегустация, състояла се на 24 март в галерията към посолството ни в Лондон, са видяли новото лице на българското вино? Какви бяха техните коментари за съотношението цена - качество?

- Лично пред мен и за нашите вина никой не направи коментар, че цената не отговаря на качеството. В интерес на истината, по-скъпите вина ние реализираме добре и в България и не бихме правили компромиси с експортните си цени, само за да присъстваме на определен пазар… Но за да не се разглежда българското вино само от позицията дали предлага добро съотношение цена/качество, трябвя да се работи цялостно за повишаване  имиджа на България като винена държава, да се търсят посланици на българското вино сред местните хора, за да можем да заемем подобаващо място на рафта или във винения лист.

Таня Аврамова със Стефан Маринов (собственик на винарска изба Шато Бургозоне) в Народен театър "Иван Вазов", по време на церемонията за връчване на наградите на exporter.bg "Златнта изба". И семейна винарна Братанов, и Шато Бургозоне бяха призьори в конкурса.

По повод този толкова коментиран въпрос – съотношение цена/качество, за мен мисълта на годината  е виждането, което Стивън Спуриър сподели с нас на една от вечерите: „I do not believe in "Value for Money". I believe in "Value for Pleasure”! (или в свободен превод: "Аз съм напълно убеден, че не е важно дали си заслужава парите, важното е дали ти носи удоволствие.")

Очаквате ли да последват продажби на Ваши вина в Лондон и на Острова като цяло?

- Ние вече продаваме някои вина там, но се надяваме след последното събитие да увеличим както обема, така и асортимента. Тази година имаше търговци и от провинцията, така че е възможно вината да излезнат извън пределите на Лондон. 

Пазарът на вина във Великобритания е много труден поради огромното предлагане и големия брой играчи на него, но в същото време е толкова благодатен, заради платежоспособноста на клиентите. В коя ниша на този толкова конкурентен пазар смятате, че Вашите вина имат шанс да се позиционират?

- Би ни се искало българските вина като цяло да не се ограничават в определен нисък ценови сегмент, защото има много достойни примери, които смело могат да застанат до френски, италиански и пр. Просто трябва да се предлагат адекватно, да се работи правилно с тях.

Христо Братанов, съсобственик и управител на семейна винарна Братанов (вляво), получава приза на "Златната изба" на България за 2016 г. Церемонията по връчването на наградите в конкурса на сайта exporter.bg се състоя в Народен театър "Иван Вазов".

Ако успяваме да продаваме дори малки количества от скъпите си вина на престижни места, това би помогнало и за продажбите на по-достъпните вина.

Все пак, по-големи количества продажби могат да се очакват в ценови клас 8 до 15 паунда на рафт и тук всеки един производител трябва да прецени какво може да предложи за този пазар.

Смятате ли, че вината на избите от Българска Асоциация на Независимите Лозаро-винари биха могли да излязат с общ бранд на този пазар? Като име как бихте искали да звучи този бранд?

- Ако под общ бранд се разбира идентифицирането ни като общност, обединена от конкретни идеи и подход в правенето на вино – да, ние вече го правим. Ако обаче се има предвид реализацията на конкретна марка вино, направена с ресурс от няколко изби, това противоречи на вярата ни в тероарния подход.

Благодаря за това интервю.

Димитър Дженев

 

За Асоциацията


В Българската Асоциация на Независимите Лозаро-винари към момента членуват 30 изби. Тя представлява и защитава интересите на независимите лозаро-винари в България, включително на ниво европейски парламент, посредством членството си в Европейската конфедерация на независимите лозаро-винари CEVI. Асоциацията промотира качествотото и автентичността на българското вино, произведено „от тероара“. Всяка година тя участва с дейности свързани с лозаро-винарската политика и съдейства на своите членове при организиране на участия в местни и международни изложения.

 
Банер

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер