експорт > пазари


Близо 40 % от продадените

коли у нас се реекспортират

Изнасяме повече коли за Германия, отколкото внасяме

Изнесли сме повече коли за Германия, отколкото сме внесли оттам. Положителната разлика за експорта от 270 нови автомобила е в резултат на по-изгодните цени в България.

Това казва в интервю за в.”Труд” Стоян Желев, председател на Асоциацията на автомобилните производители /ААП/.  Той се позовава на справка на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Според нея между 35 и 40 % от продадените нови коли у нас през 2011 година са реекспортирани зад граница.

Пазарите

Износът на нови коли от България е насочен основно към страни като Германия, Холандия, Белгия и Румъния. Реекспортът е една от причините да се регистрира ръст в продажбите на нови коли у нас.

Статистиката

През първите 6 месеца на 2011 г. в България са продадени 10 287 нови коли, от които близо 4000 са реекспортирани. Така се стига до парадокса да се регистрират изнесени повече автомобили за най-големия производител Германия, отколкото са внесени оттам. А България не е производител на коли, поне докато не заработи заводът за китайските автомобили “Грейт Уол” в Ловеч. С излезлия от допустимите граници реекспорт информацията за автопазара у нас се изкривява и регистрираният ръст е нереален. Последната статистика на ААП за продажбите от 1 януари до 31 септември 2011 г. показва ръст от 21% в сравнение със същия период на кризисната 2010 г

Прогнозата

“Според данните от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма спадът в потреблението на нови автомобили продължава, макар и с по-бавни темпове - коментира Стоян Желев. За първите 9 месеца спадът е не повече от 10-12%. Надяваме се скоро да стигнем стабилизиране на продажбите и очакванията са това да се случи през лятото на 2012 г.”, прогнозира Желев.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер