експорт > пазари


150 милиона сърфират в Интернет

С бързи темпове интернет пазарът в Централна и Източна Европа настига своя западен “събрат”

Интернет пазарът в Централна и Източна Европа е един от най-динамично развиващите се в света. Според редица експерти той включва 150 милиона потребители, като всяка година прибавя към себе си нови 16 млн.души. Не е далеч времето, когато този пазар ще догони своя “събрат” в Западна Европа.

Играчите

Една трета от тези 150 милиона сърфиращи в мрежата се пада на Русия. Следва я Полша, със своите 20 млн.потребители. Но най-голям ръст на този пазар отбелязва Украйна. Там скокът на пребиваващите в интернет е цели 40 % на годишна база. Другите бързо развиващи се пазари са балтийските републики и Словения.

Рекламата

По данни на IAB Europe общият обем на интернет рекламния пазар в Европа през 2010 г. е бил на стойност 17,7 млрд. евро, нараствайки с 15,3% в сравнение с предходната година. С това той изпреварва ръста на общия рекламен пазар, който е бил 5%.
Обемът в Централна и Източна Европа е съставлявал 9,8% от този пазар. Русия отново е лидер с близо 700 млн. евро. Делът на интернет рекламния пазар там е 14% от общия пазар на реклама. Русия е следвана от Турция.

Къде сме ние

Чехия е лидер по отношение на интернет рекламен обем на глава от населението с 60 евро на човек. За сравнение, сумата в Сърбия, която се нарежда на последно място по този показател, е 2 евро. България е в средата на класацията, изпреварвайки пазари като Румъния.

Рекламодателите

Най-големите рекламадатели са в сферата на финансите, телекомуникациите, автомобилната индустрия и др.  Само в Чехиая финансите имат 25% от общия пазар, следвани от телекомуникационната индустрия.

Мобилният интернет

Централна и Източна Европа не прави изключение от останалата част от света, където мобилният интернет все още си проправя път в общия пазар. Регионът обаче значително изостава по този показател. В Чехия мобилният интернет представлява 2,1% от общия интернет трафик, в Унгария – 1,5% и 1,96% в Украйна. За България делът е 0,7%. За сравнение, в Дания той е 7,21%

Турция- №1

Турция е най-големият пазар по отношение на потреблението на социални мрежи. Страната е най-големият пазар по потребители на Facebook в Европа, изпреварвайки дори Великобритания.
Ръстът в Румъния обаче е най-голям, като световните социални мрежи навлизат все повече на пазарите в региона за сметка на някои местни играчи.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер