Банер

експорт > пазари


Българският износ за Германия е съставен от машини и съоръжения, облекла, както и продукти на автомобилната индустрия

Идеята ни е да създадем нов мост на комуникация между българските и немските малки и средни предприятия, казва Стефан Йонков

„През 2016 г. имаме рекорден стокообмен с Германия от 6,6 млрд. евро, което поставя Германия на първо място като външнотърговски партньор на България“, отбелязва търговският ни представител в Берлин в интервю за Kmeta.bg


„През 2016 г. имаме рекорден стокообмен с Германия от 6,6 млрд. евро, което поставя Германия на първо място като външнотърговски партньор на България. През 2015 г. също постигнахме рекорд от 6,3 млрд. лв. Смятам, че през 2017 г. ще постигнем нов рекорд. Трябва да уточним, че двустранният стокобмен се формира основно от немски инвеститори, които произвеждат своята продукция в България и я реекспортират обратно към своите пазари“, казва в интервю за сайта Kmeta.bg Стефан Йонков, ръководител на Службата по търговско-икономически въпроси в Берлин, Германия.

И допълва: Затова статистиката трудно може да дефинира каква част от производствата в България и на родни компании съставляват това голямо двустранно търговско салдо. Определено има български инвестиции в Германия в сферата на информационните технологии. Българският износ е съставен от машини и съоръжения, облекла, продукти на автомобилната индустрия.

На въпрос на изданието: Какви са пазарите за българските малки и средни предприятия?, Йонков отговаря:

„Приоритет на министъра на икономиката Емил Караниколов е максимално съдействие и намиране на пазари за малките ни и средни предприятия. В това отношение съм щастлив да споделя, че по наша инициатива създадохме партньорство с Федералната асоциация на малкия и среден бизнес на Германия. А от наша гледна точка малкият и среден бизнес в Германия е голям. Идеята ни е да създадем нов мост на комуникация между българските и немските малки и средни предприятия, за което бе подписан и Меморандума за сътрудничество с Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия през 2016 г. Шансове за българските малки и средни предприятия определено има. Но те трябва да отговарят на правилата на немския пазар – пълна коректност по отношение на сроковете и качеството, да знаят, че за разлика от България, където доверието в бизнес отношенията се изгражда постепенно, то в Германия то е от първата среща. Германските партньори подхождат с доверие. Важното е да не изгубиш доверието им обаче, защото трудно се възстановява. В момента в София Тех Парк тече нов проект, който инициирахме с Федерална Република Германия. Той е насочен специално към българските “start up”-и. Тук са немски представители на Института, за да се срещнат с родните „start up”-и, да идентифицират интересите им с цел навлизането им на немския пазар“.



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер