Банер

експорт > пазари


В Гърция най-често изнасяме оборудване за хотели и всичко, свързано с туристическия бизнес – храни, бързооборотни стоки, текстил

„Българските фирми подхождат с все по-голяма увереност и самочувствие към гръцкия пазар“, казва Мария Бояджиева-Гунели, ръководител СТИВ в Гърция

„За първи път от няколко години в първите десет експортни стоки за Гърция присъстват храни, докато преди бяха електроенергията, ишлеме, дървен материал, т.е. повече стоки с ниска добавена стойност“, отбелязва тя в интервю за economic.bg

В Гърция основен канал за български стоки е сектор „ХоРеКа“. Има много голям интерес за внос на българска продукция, както и от български компании да изнасят. Най-често оборудване за хотели и всичко, свързано с туристическия бизнес – храни, бързооборотни стоки, текстил и др. Скоро финализираха преговори и започнаха дейност чрез търговски представител големият производител на хавлиени изделия „Яна“ АД“. Това  казва Мария Бояджиева-Гунели, ръководител на Службата за търговско икономически въпроси в Гърция, в интервю за сайта economic.bg.

Тя отбелязва, че има много български фирми, които се ориентират към позициониране на пазара. „Опитът няма значение, ние ги насърчаваме да се развиват в Гърция. Труден е процесът на регистриране на фирма в страната, защото е свързан с разходи, наемане на местни хора и административни разходи. Но имаме успешни примери от банковия сектор и производството“, казва търговското ни аташе в Гърция.

На въпрос: Имат ли самочувствие българските компании да се представят на чужди пазари?,  Мария Бояджиева-Гунели отговаря следното:

„Прави впечатление в нашата работа е, че българските фирми подхождат с все по-голяма увереност и самочувствие към гръцкия пазар. Участват в изложения и други събития все по-често. Тази година имаше изложения за храни в Гърция, на което участваха над 30 български фирми със собствени щандове. Отделно имаше над 100 фирми, които бяха сред посетителите. Вече имат контактите, познанията и, най-вече, самочувствието идва от опита с други партньори от европейски държави. На българския бизнес му се подобрява присъствието на гръцкия пазар“.

„Преди шест години, когато застъпих на мандат, основният ми приоритет в стратегията беше да разнообразя износа. През 2010 г. основният ни износ за Гърция беше съсредоточен в първите десет позиции и заемаше над 50%. Това значи голяма стокова концентрация, а над 10% беше електроенергията. Моята цел бе да въведем повече стоки и сега в първите десет има само 25%, т.е. беше разнообразено в много голяма степен“, разказва Мария Бояджиева-Гунели. И допълва: „За първи път от няколко години в първите десет експортни стоки за Гърция присъстват храни, докато преди бяха електроенергията, ишлеме, дървен материал, т.е. повече стоки с ниска добавена стойност. Процесът се промени и вече виждаме резултати от дългогодишните усилия на службите по търговско-икономически въпроси. Целта беше разнообразяване с бързооборотни стоки, не само храни. Към тях вече има изключително голям интерес.

Всички вериги супермаркети в Гърция работят с български стоки, или със собствени марки, което е по-редкия вариант, или частен етикет, който е изключително популярен. В Гърция работят изключително много български фирми – захарни изделия, безалкохолни изделия, минерална вода, олио, млечни изделия, санитарни материали и др.“



 
Банер

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер