Банер

експорт > пазари


В Гърция най-често изнасяме оборудване за хотели и всичко, свързано с туристическия бизнес – храни, бързооборотни стоки, текстил

„Българските фирми подхождат с все по-голяма увереност и самочувствие към гръцкия пазар“, казва Мария Бояджиева-Гунели, ръководител СТИВ в Гърция

„За първи път от няколко години в първите десет експортни стоки за Гърция присъстват храни, докато преди бяха електроенергията, ишлеме, дървен материал, т.е. повече стоки с ниска добавена стойност“, отбелязва тя в интервю за economic.bg

В Гърция основен канал за български стоки е сектор „ХоРеКа“. Има много голям интерес за внос на българска продукция, както и от български компании да изнасят. Най-често оборудване за хотели и всичко, свързано с туристическия бизнес – храни, бързооборотни стоки, текстил и др. Скоро финализираха преговори и започнаха дейност чрез търговски представител големият производител на хавлиени изделия „Яна“ АД“. Това  казва Мария Бояджиева-Гунели, ръководител на Службата за търговско икономически въпроси в Гърция, в интервю за сайта economic.bg.

Тя отбелязва, че има много български фирми, които се ориентират към позициониране на пазара. „Опитът няма значение, ние ги насърчаваме да се развиват в Гърция. Труден е процесът на регистриране на фирма в страната, защото е свързан с разходи, наемане на местни хора и административни разходи. Но имаме успешни примери от банковия сектор и производството“, казва търговското ни аташе в Гърция.

На въпрос: Имат ли самочувствие българските компании да се представят на чужди пазари?,  Мария Бояджиева-Гунели отговаря следното:

„Прави впечатление в нашата работа е, че българските фирми подхождат с все по-голяма увереност и самочувствие към гръцкия пазар. Участват в изложения и други събития все по-често. Тази година имаше изложения за храни в Гърция, на което участваха над 30 български фирми със собствени щандове. Отделно имаше над 100 фирми, които бяха сред посетителите. Вече имат контактите, познанията и, най-вече, самочувствието идва от опита с други партньори от европейски държави. На българския бизнес му се подобрява присъствието на гръцкия пазар“.

„Преди шест години, когато застъпих на мандат, основният ми приоритет в стратегията беше да разнообразя износа. През 2010 г. основният ни износ за Гърция беше съсредоточен в първите десет позиции и заемаше над 50%. Това значи голяма стокова концентрация, а над 10% беше електроенергията. Моята цел бе да въведем повече стоки и сега в първите десет има само 25%, т.е. беше разнообразено в много голяма степен“, разказва Мария Бояджиева-Гунели. И допълва: „За първи път от няколко години в първите десет експортни стоки за Гърция присъстват храни, докато преди бяха електроенергията, ишлеме, дървен материал, т.е. повече стоки с ниска добавена стойност. Процесът се промени и вече виждаме резултати от дългогодишните усилия на службите по търговско-икономически въпроси. Целта беше разнообразяване с бързооборотни стоки, не само храни. Към тях вече има изключително голям интерес.

Всички вериги супермаркети в Гърция работят с български стоки, или със собствени марки, което е по-редкия вариант, или частен етикет, който е изключително популярен. В Гърция работят изключително много български фирми – захарни изделия, безалкохолни изделия, минерална вода, олио, млечни изделия, санитарни материали и др.“



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер