Банер

пивоварен бизнес > класации


На 12-о място сме в Европа по консумация на бира

Производството на пиво в ЕС за 2016 г. е над 400 милиона хектолитра. Износът на бира от страните членки също регистрира растеж и достига 51 400 000 хектолитра.

Данните са от традиционния гала форум на Пивоварите на Европа “Бирата служи на Европа” в Брюксел.

България се нарежда на 12-о място по консумация на бира на глава от населението със 76 л. По този показател в челната тройка са Чехия със 143 л, Германия със 104 л и Австрия – 103 л.

Страната ни се нарежда на 12-то място в ЕС и по обем на пазара на пиво с продажби от 5 550 000 хектолитра за 2016 г. Изпреварваме държави като Дания, Ирландия, Швеция, Словакия и др. Традиционен лидер в същата класация е Германия с реализирани 85 532 000 хектолитра бира.

Данните са от традиционния гала форум на Пивоварите на Европа “Бирата служи на Европа” в Брюксел, който се провежда за седми пореден път, като основен партньор на тазгодишното й издание беше Съюзът на пивоварите в България (СПБ).

По думите на председателя на СПБ Владимир Иванов членовете на Съюза произвеждат 98-99% от общо произвежданата у нас бира, осигуряват работна заетост за 2300 души и са изрядни данъкоплатци, като на годишна база внасят 95% от приходите от акцизи от продажбите на пиво.

Пивоварният сектор в Европейския съюз бележи устойчив ръст, стана ясно по време на форума. Производството на пиво в ЕС за изминалата 2016 г. е над 400 милиона хектолитра. Износът на бира от страните членки също регистрира растеж и достига 51 400 000 хектолитра.

В страните от ЕС броят на пивоварните вече достига 8500, като за 2016 г. е нараснал с 1100. Според анализаторите това означава, че всяка седмица отварят врати 20 нови обекта за производство на пиво, най-вече малки и средни предприятия. Едновременно с това секторът има и все по-голям социален принос. Той осигурява 2 300 000 работни места в Европа.

Като фундаментална за икономиката на ЕС определи пивоварната индустрия Юрки Катайнен, вицепрезидент на Европейската комисия по въпросите на растежа, работната заетост, инвестициите и конкурентоспособността.

„Само за 2016 г. износът на бира за трети страни възлиза на 1 милиард и 400 млн. евро. Всеки експорт извън Съюза на стойност 1 милиард евро създава 14 000 допълнителни работни места в ЕС“, обясни той. Катайнен допълни, че конкурентоспособен пивоварен сектор означава не само да се повишава трудовата заетост в ЕС, а и търговското присъствие и развитие на глобално ниво - в страни извън общността.

Между 2014 г. и 2016 г. консумацията на бира в Евросъюза се е повишила с 2%. За същия период износът на бира от страни на общността за трети пазари има ръст от 20 на сто. Годишно от производството и продажбите на пиво се генерират над 43 млрд. евро бюджетни приходи за 28-те страни на ЕС, като само приходите от акциз за 2016 г. са 11.3 милиарда евро.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер