експорт > франчайз


Бизнес приказката StreetChefs

Димитър Добрев и Петко Цочев - собственици на StreetChefs пред exporter.bg за първия български франчайз в бизнеса с гурме храни, продаден в чужбина

Брандът StreetChefs вече е разпознаваем не само в България, но и зад граница. Румънците са го предпочели за франчайз пред световна верига с над 1000 ресторанта в света.

Един български бранд премина северната ни граница. Казва се StreetChefs. Негови създатели са Димитър Добрев и Петко Цочев. Той стана първата българска марка в бизнеса с гурме храни, продадена като франчайз в чужбина. Само две години след като StreetChefs става хит в България, към него проявяват интерес инвеститори от Румъния. Следват бързи преговори, които приключват успешно. Инвеститорите купуват нова каравана и сега тя е в центъра на Букурещ, пред AFI MALL - един от най-големите търговски центрове на румънската столица.

„Румънските ни парньори планират през следващите 5 години да открият още 10 обекта в Букурещ и други два града близо до столицата. Идеята е добра, защото тя ще ни улесни в осъществяването на логистиката“, коментира Димитър Добрев. И подчертава, че концепцията на бизнеса в Румъния е същата като у нас. Месото и основните продукти за бургерите  се доставят пресни от България.  „Никакви замразени храни! Ние доставяме прясно месо, подправки, сосове и зеленчуци, за да можем да следим качеството на бургерите“, разкрива Димитър философията на техния бизнес, която ги е направила успешни в България и е позволила от чужбина  да ги забележат. Но да се върнем към началото.

Новата вълна – гурме бургерът

Бизнес приказката започва преди две години,  когато трендът Street food и новата вълна - гурме бургерът, осъществяват истинска бизнес инвазия по света. Точно на това залагат Димитър Добрев и Петко Цочев, собствениците на първия у нас стационарен food truck, когато превръщат професионално едно хоби в успешен бизнес проект.

Създават бранда StreetChefs, който бързо набира скорост и се превръща в модерното място за ценителите на вкусните бургери и вниманието към детайла. Нестандартният подход към нещата им носи висока оценка включително от колеги, които от години са в ресторантьорския бизнес.

Идеята не тръгва случайно. И двамата са добри кулинари, често готвят за свои приятели и така решават бургерите да са в основата на бъдещия проект. Пътуват много и това също им помага да усъвършенстват идеята и да я развият.

Тайната на успеха, според тях, е в правилното съотношение цена-качество-подход-локация и настроение на потребителя. Успяват да намерят празната ниша – street food и успешно да се позиционират. Но не просто ей така, а с много постоянство и отговорност пред самите себе си.

Димитър Добрев (вдясно) и Петко Цочев (вляво) - създали StreetChefs - първата българска марка в бизнеса с гурме храни, продадена като франчайз в чужбина.

Интересът към този вид храна обясняват с крафт подхода към истинския бургер – вкусно хлебче, прясно качествено месо, свежи зеленчуци.

Тук качеството е издигнато в култ. Затова се използва само прясно месо (не разполагат с фризер), работят с българско месо от месодайни породи, с точно определена порода телешко месо, което се доставя всеки ден. Картофите също са пресни, специален сорт и се пържат във висококачествена патешка мас.

Чедърът е отлежал и се внася от Англия, без оцветители, сами си правят всички заготовки и сосове, дори и киселите краставички. Кухнята е отворена и бургерите се приготвят пред самите клиенти.

Брандът вече е разпознаваем

„Това, което най-много ме радва е, че само 2 години след като започнахме в България, ни потърсиха за осъществяване на франчайз в друга държава, което означава, че брандът е разпознавам не само у нас, но и зад граница. Румънците ни признаха, че преговарят с нас и още няколко световни вериги за бургери, защото си допълват портфолиото с предлагане на бургери. Нямаха го до момента. Бях много впечатлен, че са ни избрали пред една наистина световна верига с над 1000 ресторанта в света“, разказва Димитър.

Водещото за нас в тези преговори беше, че партньорите ни са специализирани във франчайз и управление на франчайз. Това ни вдъхна увереност. Те знаят как да се справят по най-добрия начин и засега го доказват“, допълва Петко.

И Петко и Димитър са категорични, че бургерът е световен тренд, но са забелязали, че в Румъния отскоро се развива пазара на нови вкусове и с година – две закъснение от България, тук настъпват новите вериги. Това, което обаче отличава марката StreetChefs от останалите, е високото качество на бургерите. Именно то прави разликата, с която могат да изненадат клиентите.

Инвеститорите от Румъния купуват нова каравана и сега тя е в центъра на Букурещ, пред AFI MALL - един от най-големите търговски центрове на румънската столица.

С това сме по-различни - предлагаме висококачествен продукт, в тоя сегмент, на сходна цена“, казват двамата съдружници.

Те пожелават успех на румънските си партньори в изпълнението на тяхната инвестиционна програма, защото това първо е ценен опит, и второ, неминуемо ще повиши цената на марката.

Признават, че когато са ги потърсили от Букурещ, са нямали изграден франчайз модел. „На базата на една година преговори и помощ от нашите партньори, успяхме да направим готов продукт. Сега ни е интересно и бихме искали да го мултиплицираме и в други страни“, казва Димитър, като преди това си пожелава двамата с Петко да понатрупат опит с франчайза в Румъния.

Голямото предизвикателство Москва

„Много искаме и сме близо до това да го направим в Москва. Може би есента ще стартираме нещо реално в тази посока. Работихме много за да имаме шанс да успеем. Там е голямо предизвикателство, защото за разлика от много други градове в Европа, стандартите в Москва са повече от високи, предлагането е твърде голямо, много разнообразно и за нас ще бъде наистина сериозно предизвикателство да влезем на този пазар. И да си премерим силите с наистина много тежка конкуренция“, разкрива Петко част от бъдещите планове на StreetChefs. „А потенциалът в Москва е огромен – 20 милионен град и хора с добри финансови възможности“, казва Димитър.

Двамата не скриват желанието си да стъпят и на други външни пазари. Разбрали са, че на техния крафт сегмент не му е мястото в нашите морски и планински курорти. Но защо не в една Гърция? Те гледат на нея като на целегодишна дестинация. Споделят, че биха се пробвали, защото е близо и могат да организират онази логистика, която да им гарантира качеството на бургерите. Смятат, че Сърбия също е подходяща за влизане на  бранда StreetChefs. Разчитат на тенденцията, че бургерът е тренд, който е развит навсякъде по света. Че не става дума за местен продукт, който трябва тепърва да бъде налаган в чужда държава и да може да не се получи. „Бургерът е световен тренд, което е страхотно, но най-ценното за нас е марката ни. Тя става все по разпознаваема, а признанието от Букурещ рязко вдигна цената й“, категоричен е Димитър.

Има още нещо, което дава кураж на двамата предприемачи да бъдат смели в плановете за  бъдещето.  И това е опитът зад гърба им. Казват, че след 2 години могат да говорят с цифри и факти, а не само с обещания, както е било в началото.

Влизат в истинския ресторантьорски бизнес

Но не само въшните пазари са интересни за тях. До края на годината трябва да отворят два нови обекта в България – единият в голям търговски център, а другият в Бизнес парк София. Това ще им позволи да се разгърнат, защото няма да са ограничени в рамките на една каравана. Вече става дума за ресторанти и за големи потоци от хора, които трябва да бъдат обслужени качествено. Приемат го като предизвикателство, защото си дават сметка, че влизат в истинския ресторантьорски бизнес.

Отворени са да предложат франчайз на национално ниво в градове като Пловдив, Бургас и Варна, но само ако намерят подходящи партньори. Категорични са, че никога не бихме го направили на всяка цена. А дали се  чувстват успели хора? Казват, че им е чуждо да боравят с такива квалификации, но наистина ще бъдат щастливи, ако един ден всеки знае какво е StreetChefs, без да има нужда да му се обяснява.

Димитър Дженев

 

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер