Банер

за ценители > винен бизнес


Злати Златев: Горд съм, че за последните 30 месеца успяхме да увеличим продажбите на вътрешния пазар с над 25%

Управителят на търговската компания на Винарска изба „Едоардо Миролио“ пред exporter.bg за това на какво се дължи техния непрекъснат ръст и развитие в продажбите и защо вината на избата побеждават в международни и наши конкурси

„Тази година голямата новост при нас е, че се връщаме в сегмента на т.н. „малки бутилки” от 0.375 литра с нашия пазарен хит - органичните ни вина от серията Био“, казва Злати Златев.

Г-н Златев, Винарска изба „Едоардо Миролио“ смая през пролеттта винения елит с единственото по рода си „Simposio del Vino“. Смятате ли това изключително събитие да се превърне в традиция? Бихте ли ни дали информация в аванс за бъдещето на „Simposio del Vino“?

- В Древен Рим Симпозиум са наричали вечерните събирания с вино  и храна, на които, както ние казваме „на маса”, са се обсъждали важните теми от деня. Затова и ние, от изба Едоардо Миролио, организирахме първия по рода си „Simposio del Vino“, на който да можем в приятна атмосфера да представим на нашите партньори, приятели  и почитатели новите ни реколти вина, новите серии вина и новата визия на някои от продуктите ни под формата на професионална детустация и два майсторски класа, след която да продължим в неангажиращата атосфера на една коктейлна вечеря с италиански акцент.

Избрахме датата не случайно, непосредствено преди летния сезон, когато хората се настройват позитивно в очакване на топлото време  и приятните емоции. Наш гост беше Кралят на италианския суинг Матео Бранкалеони, чиято прекрасна музика и авторски песни вдигнаха градуса на забавлението много високо. Категорично мога да заявя -  „Simposio del Vino“ ще бъде традиция и всяка година отново ще чакаме нашите приятели и партньори, за да се повеселим заедно и да представим новите ни вина.

По време на събитието представихте някои от  бъдещите визии на своите емблематични вина като серията Еленово и новата серия „Heritage line“. Кога да я очакваме на пазара?

- “Heritage” е новата ни линия Пино Ноар, посветена на 20 години (от 1998) от старта на проекта Еленово и засаждането на първите ни лозя. В нея нашите енолози и технолози са вложили най-доброто от опита ни с този взискателен сорт. Засега в нея имаме 2 вина - класическо червено и елегантно бяло (ние сме единствените в България, които произвеждат бяло вино от Пино Ноар) и те ще са на пазара съвсем скоро.

Друга голяма новост при нас е новата визия на класическта ни серия вина ЕМ. Новият етиет на тези вина направи премиерата си на „Simposio del Vino“ и до момента отчитаме много сериозен интерес към тях.

Не на последно място ние представихме  и новия етикет на серията „Еленово”, нашите най-класни отлежали вина. Поетапно, с бутилирането на новите реколти, тук ще навлиза новата модерна визия, която ще ги направи още по-разпознаваеми за ценителите на качественото вино с отличителен аромат, балансиран вкус и потенциал за дълго отлежаване.

На пазара вече е и новата визия на най-масовите ни  и достъпни вина от серията „Свети Илия”, които са еталон в класа си и безспорен лидер по показателя цена/качество.

Кои са летните винени изненади на Винарска изба "Едоардо Миролио"?

- Тази година голямата новост при нас е, че се връщаме в сегмента на т.н. „малки бутилки” от 0.375 литра с нашия пазарен хит – органичните ни вина от серията Био. В ресторантите вече може да бъдат открити тези по-малки разфасовки, изключително удобни в случая, когато „бутилка е твърде много, но чаша е недостатъчна”.

Злати Златев, управител на търговската компания на Винарска изба Едоардо Миролио, с Приза "Златната изба" на сайта exporter.bg.

В ресторантите вече може да бъдат открити тези по-малки разфасовки, изключително удобни в случая, когато „бутилка е твърде много, но чаша е недостатъчна”.

Вината ни от серията ЕМ и по-специално ароматните сортове като Мускат Отонел, Траминер и особено Совиньон Блан продължават своето развитие и заемат все по-голямо място в силно конкурентния сегмент на свежите бели вина от средния ценови клас. За мен е радостен факта, че българският консуматор се връща към ароматните сортове и оценява техните качества  и разнообразие. И като говорим за Био и ароматни сортове, отново на пазара е нашия „свеж” хит от 2017 – пенливия ни Био Траминер. Както  и миналата година, и сега, в лимитирана серия и само за летния сезон.

Вие сте избата с доста осезаемо и силно присъствие на българския пазар. Как изглежда този пазарен успех през годините в цифри и проценти?

- Горд съм да кажа, че за последните 30 месеца сме успели да увеличим продажбите на вътрешния пазар с над 25%, а за първото шестмесечие на тази година ръста ни спрямо същия период на миналата година е близо 15%. Това са две години и половина непрекъснат ръст и развитие. Този успех се дължи основно на последователната ни търговска ни политика и добрите ни отношения с нашите партньори и клиенти, които се основават на взаимното доверие и целенасочена съвместна работа в името на крайния потребител.

Ние растем във всички сегменти на пазара, и при ключовите клиенти, и при традиционната търговия, и при ресторантите. И го правим не благодарение на странни промоции от типа „вземи 4 и получи 2 подарък”, не от т. нар. „такса тапа” (когато се плаща на сервитьора нерегламентирано да продава вина на дадена изба), не заради наливане на пари в медии или скъп маркетинг, а благодарение на качеството на нашето вино, усилена  и последователна търговска работа, професионално направени и целенасочени рекламни кампании и таргетиран ПР.


Винарска изба „Едоардо Миролио“ е една от най-награждаваните български изби. Тази година Пино ноар резерва 2013 спечели престижното 2-ро място в класацията на  DiVino Топ 50 за 2017 г., а за поредна година избата грабна Златен ритон на Винария 2018 г. за Совиньон блан 2017.  Кое прави една изба победител?



- Работата на лозето, труда на нашите агрономи и лозари е първата стъпка. Ние работим само и единствено с грозде, отгледано в нашите лозя. Грозде с контролирано качество, брано в точния момент и по точния начин. Уникалния тероар на Еленово и селектираните ни масиви, създадени само с първокачествен посадъчен материал, ни дават огромни възможности да произвеждаме грозде с много високо качество, което е първа стъпка към отличното вино. Сортовото разнообразие на нашите лозя, уникалния ни Пино Ноар и целенасочената работа с български сортове са отлична база за разнообразно производство.

Нашите енолози Десислава Байчева и Алберто Ла Роса, заедно с косултанта ни професор Донато Ланати, използват максимално  потенциала на лозята и успяват всяка година да надминат себе си по отношение на качеството на виното. Още със създаването на избата ние сме пренесли традициите на класическото Пиемонтско лозарство на българска територия и резултатът от комбинацията на тези традиции с уникалния ни тероар е налице. Като производители ние залагаме на еволюцията и се страем да развиваме нашите вина година след година, да добавяме нови нотки и в същото време да не изневеряваме на стила ни, наложен с времето. И като отварям дума за  промяна и развитие, за нас е важно да сме и новатори и еспериментатори.

Нашата изба целенасочено още от създаването си налага пенливите вина по класическа технология на родния пазар и с труд и много усилия резултатът не закъсня - тези вина имат своята публика и верни фенове. И не само у нас -  списание Decanter, една от институциите във винени бранш на световно ниво, класира нашето пенливо Розе на 14-о място в своята годишна класация за 75 най-интересни вина за 2017 година  и му присъди 94 точки. А ако погледнем само пенливите вина в класацията, ние сме на трето място в света.

Сегментът се развива и много от нашите колеги производители тръгват по този път. На пазара излизат нови марки естествено пенливо вино и това е показател за зрелостта на българския клиент. Въпреки че все още класическия метод се бърка с метода Шарма (когато виното отлежава в съд под налягане, а не в бутилка) и някои производители се възползват, предлагайки вино произведено по по-евтиния способ като такова, произведено по класическа технология.

Друг показателен момент в нашето развитие като новатори е производството на сертифицирано Био вино, преимуществено от местни сортове - сегмента от пазара, който също развиваме от доста години и където сме безспорен лидер и като качество,  и като разнообразие на продуктите – бяло вино, червено вино, розе, младо вино по технологията на Божоле - известното Букет нуво, и пенливо - споменатия по горе Био Траминер.

В заключение по въпроса, защо постигаме успехи, отговорът е много труд, комбиниран с новаторски дух, безкомпромисно качество на продукта, добри и последователни търговски практики.

Добре продавате вина не само в България, но и навън. На кои външни пазари сте най-добре представени и има ли нови дестинации, до които ще достигнат вината на Винарска изба „Едоардо Миролио“?

- Добре се развива нашия бизенс зад Океана. Нашата мрежа от партньори и в САЩ, и в Канада расте, растат  и продажбите. Европейският пазар също бележи добри резултати. Великобритания, Белгия, Холандия, Германия, скандинавските страни са наши традиционни пазари, към тях с гордост прибавяме и Италия, където наш агент е италианската изба на фамилия Миролио. Бразилия е една нова дестинация за нас с обещаващи резултати.

Като посока на развитие се стараем да засилим позициите си на източноевропейските пазари, но не преставаме да гледаме към нови дестинации в Южна Америка и необятната Азия. Надявам се скоро да мога да споделя за някои сериозни успехи там.

Благодаря Ви за това интервю!


Димитър Дженев

Снимка: Божидар Марков

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер