експорт > пазари


Рекламираме българския туризъм в Румъния

2 752,6 млрд. EUR приходи от туризъм е реализирала страната ни през 2011 г., което е с 3,8% повече спрямо 2010-та

Един милион румънци са посетили България през 2011 г., сочат данните на родната статистика. Така гостите от северната съседка държат палмата на първенството за посещаемост на страната ни от чуждестранни туристи.

Ето защо стратегически приоритет в националната туристическа реклама за 2012 година става утвърждаването на марката “България” на румънския пазар. Това обяви по време на туристически форум Иво Маринов, заместник министър на икономиката, енергетиката и туризма.

 

България и Румъния успешно си партнират по Дунавската стратегия на Европейския съюз. Тя обхваща 14 държави и включва програми за насърчаване на културата, туризма и контактите между хората, обединени от символа на река Дунав.

Туризмът е сред приоритетните отраcли на българската икономика, като приходите му формират 10,5% от БВП на страната, подчерта Иво Маринов. През 2011 година постъпленията от туризъм са 2 752, 6 милиарда евро, което е с 3,8 % повече от 2010 година, сочи статистиката.

Пак от данните на Националния статистически институт става ясно, че от януари до декември 2011 година в България са пребивавали 8 712 821 чужденци. 6 328 023 от тях са били у нас с цел туризъм, което е с 4,6 % повече в сравнение с миналата година.

Дошлите в България на почивка и ваканция са 4 484 248. Те със са 6,1 % повече спрямо същия период на 2010 г. Ръст от 4,1 % в сравнение с миналата година има и при пребивавалите у нас с цел бизнес. Те са 971 735 души, показват данните на родната статистика.



 

 

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер