експорт > пазари


Българският износ за Канада се увеличава с 40% през 2018 г.

Изнасяме най-много фармацевтични изделия, слънчогледови семена, оптични влакна и интегрални схеми

Налице е значителен потенциал за ръст на продажбите на български вина в резултат на много доброто представяне през последните години на провежданите в Канада специализирани конкурси (3 златни и 3 сребърни медала само на последното издание на Selections Mondiales des Vins Canada 2017 г.).

Предварителните данни за първите шест месеца на 2018 г. показват увеличение с над 40% на българският износ за Канада. Това стана ясно по време на среща на заместник-министъра на икономиката Александър Манолев с извънредния и пълномощен посланик на Канада Кевин Хамилтън. Двамата обсъдиха перспективите в икономическото сътрудничество между двете страни и потенциалните ползи от приемането на Всеобхватното икономическо и търговско споразумение между ЕС и Канада.

„Виждаме обнадеждаващи сигнали в данните от съвместната ни търговия, но вярваме, че големите резултати тепърва предстоят“, каза зам.-министър Манолев. По думите му в последните години се наблюдава устойчива тенденция на увеличаване в износа на редици стоки като: фармацевтични изделия, слънчогледови семена, оптични влакна, интегрални схеми и др. Налице е също така значителен потенциал за ръст на продажбите на български вина в резултат на много доброто представяне през последните години на провежданите в Канада специализирани конкурси (3 златни и 3 сребърни медала само на последното издание на Selections Mondiales des Vins Canada 2017 г.).

„Оценяваме много позитивно и усилията, положени от Канада за премахване на визовите изисквания за българските граждани – още един инструмент, който ще насърчи контактите между предприемачи от двете страни“, посочи Александър Манолев. Според него сред стоките, които имат потенциал да бележат ръст в износа ни за Канада, са изделията на хранително-вкусовата промишленост и селското стопанство, които вече имат определени позиции на канадския пазар, както и увеличаване на дела на стоките с висока добавена стойност. Създаването на Канадско-българската бизнес мрежа, която обединява българския бизнес в провинция Онтарио, също се очаква да изиграе положителна роля за развитието на търговските и инвестиционните връзки между България и Канада.

Посланик Хамилтън подчерта, че България постига все по-добри икономически показатели и се утвърждава като привлекателна дестинация за инвестиции. Двамата се обединиха около мнението, че има потенциал и за увеличение на размера на канадските инвестиции в България, въпреки географската отдалеченост между двете страни, като се наблюдава засилен интерес от страна на канадски инвеститори в сферата на информационните и комуникационните технологии, и аутсорсинга на бизнес процеси у нас. Друг позитивен сигнал, който бе отбелязан по време на разговора е ръстът в двустранния стокообмен, който надхвърля 75 млн. щ.д. през първото полугодие на 2018 г., а прогнозите са тази тенденция да се запази.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер