коментари > анализи


Проучване на БТПП: Германия е най-големият и основен търговски партньор на България

В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването

Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са  останалите страни в челната петорка.

Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава и от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП), с председател Цветан Симеонов (на снимката). Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са  останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а  в тазгодишното проучване е на трета позиция.

Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%),  услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения.

Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и  Китай (16+1)  са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира  събития, показват резултатите от проучването. По темата за Brexit има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.








 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер