експорт > пазари


Южна Корея е добър пазар за български вина, етерични масла и млечни продукти

Министър Емил Караниколов: През 2018 година българският износ за Корея надхвърли 106 млн. щ. д. Разчитаме на прояви като бизнес форуми и на активност от страна на бизнеса от двете страни за увеличаване на търговския обмен и за създаване на контакти с цел реализиране на съвместни проекти.

„Подкрепяме експортно ориентирани сектори с висока добавена стойност и висок потенциал за внедряване на иновации в производството“, посочва още министър Караниколов.

Български продукти сред които вина, етерични масла и млечни продукти са с изключителен потенциал да бъдат изнасяни за корейския пазар. Това е станало ясно по време на среща на министъра на икономиката Емил Караниколов, при работното му посещение в Сеул, с председателя на Корейската асоциация на компаниите-вносители /КOIMA/ Хонг Кванг-Хи, съобщава икономическото министерство.

Корейската асоциация на компаниите-вносители (KOIMA) е организация, в която членуват над 8000 южнокорейски бизнес компании-вносители и е създадена през 1970 г. Това е единствената бизнес организация в Република Корея, която има за цел да подпомага вноса от чужбина и играе много важна роля в насърчаването на търговията на страната.

По време на разговорите от организацията  са проявили интерес и към други висококачествени български продукти, които да бъдат реализирани в Корея.

„През 2018 година българският износ за Корея надхвърли 106 млн. щ. д. Разчитаме на прояви като бизнес форуми и на активност от страна на бизнеса от двете страни за увеличаване на търговския обмен и за създаване на контакти с цел реализиране на съвместни проекти“, посочил министър Караниколов.

На срещите си с представителите на корейския бизнес икономическият ни министър изтъкнал и  предимствата на страната ни, като атрактивна дестинация за инвестиции. По думите му правителството е в непрекъснат, активен диалог и партньорство с бизнеса за реализирането на последователна външноикономическа политика, целяща разширяване на пазарното присъствие, подобряване на условията за достъп до чужди пазари и привличане на чуждестранни инвестиции. „Подкрепяме експортно ориентирани сектори с висока добавена стойност и висок потенциал за внедряване на иновации в производството“, посочил още той.

По време на официалната си визита Караниколов се е срещнал още и със  заместник-министъра на търговията, индустрията и енергетиката на Република Корея Ким Йонг-Рае. Пред него икономическият министър подчертал, че Република Корея е приоритетен икономически партньор в Азия и усилията ни са насочени към насърчаване на двустранното сътрудничество и засилване на икономическите връзки между двете страни.

От своя страна заместник-министърът на търговията на Корея изтъкнал, че акцентирането на развойна дейност и сектори за високи технологии е ниша, която ще даде цялостен облик на България като страна залагаща на технологиите и дейности носещи висока добавена стойност.




















 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер