за ценители > винен бизнес
Да джазираш Катаржина

|
Виното на една от най-титулуваните български изби вдъхнови 7 изявени български художници да творят върху бъчви на Катаржина Естейт
Гроздоберът в избата бе открит с арт пленер. 2000 тона грозде се надяват да приберет тази година в Катаржина Естейт. След успешното позициониране на бранда Le Voyage идват две нови червени вина за ценители – Encore Malbec и Le Voyage Franc & Syrah.
|
Триизмерен код на Ноевия ковчег, Древни символи, Джаз, Древноегипетско изкуство – тюркоаз, ултрамарин и злато. Това са само част от посланията на седем изявени български художници, изрисувани върху големи бъчви на Катаржина Естейт. Обединяващата дума за тяхното вдъхновение бе една – виното. И то не виното въобще, а бакхусовите еликсири на една от най-титулуваните български изби. Два дни и половина са били достатъчни на Тодор Тодоров (на снимката) да изрисува бъчвата като Триизмерен код на Ноевия ковчег. Бъчвата на Даниела Тодорова беше изпъстрена със знаци в соларен вид, открити по някогашните тракийски места. “Бъчвата, която изрисувах, е жив символ на свещенодействието правене на вино. Тя е едно уважение към Катаржина”, сподели художничката. А бъчвата на Валентин Балев беше в стил поп арт, където яко бяха влезли в действие и хартиени кашони от избата. Както казаха неговите колеги, Вальо е джазирал на тема Катаржина, вино, бъчва. Древноегипетското изкуство и неговите символи блестяха в тюркоаз, ултрамарин и злато върху бъчвата на Симеон Панайотов. А Веселина Мишева представи своята бъчва приказка, в която цветността идва от всички вкусове събрани във виното. Стефан Гаджовски пък беше направил върху бъчвата перспективна атракция на пейзажа, вдъхновен от невероятната природна гледна, която се открива от Катаржина към лозята, хълмовете и планините в далечината. Бъчва с балон, чаша и капка вино. Така Тома Афонлиев е изразил чувствата си към виното и към Катаржина. Седем художника, седем оригинални погледа на тема Вино и Катаржина. Какъв по-достоен и по-красив начин да откриеш един гроздобер от това да го съчетаеш с арт пленер. И седем бъчви, произведения на изкуството, да допълват красотата на избата. Имаше и още две бъчви, които изрисувани непрофесионално, но по детски красиво, силно впечатлиха. Тази на Симона Гачева, маркетинговата мениджърка на Белведере България, и съвместната бъчва Bon Voyage на Симона и на Ралица Димитрова. Айфеловата кула върху бъчвата на Симона е посветена на Кристоф Трилински, човекът без когото тази прекрасна изба нямаше да я има. И докато морското конче върху Bon Voyage олицетворява пътуването, то надписът Le Voyage е за совиньон блана, кйто направи фурор на пазара през тази година. 2000 тона грозде се очаква да влязат в Катаржина Естейт от сегашната гроздоберна кампания. След успешното позициониране на бранда Le Voyage от избата готвят нова приятна изненада на своите почитатели – две нови червени вина – Encore Malbec и Le Voyage Franc & Syrah.
Димитър Дженев |