експорт > пазари


България е  изнесла 111 000 хектолитра бира за 2011 г.

Миналата година страната е произвела 4,82 милиона хектолитра пиво, което ни поставя на 16-то място в страните от ЕС

Певицата Миленита стана посланик на тъмната бира на традиционния Есенен бирен салон

В Гранд хотел София стартира четвъртият Есенен бирен салон, организиран от Съюза на пивоварите в България.

За пореден път медии, дипломати, представители на държавните институции, научните среди, бизнеса и именити приятели на бирата се събраха, за да отпразнуват началото на новия сезон на тъмната бира.

Александър Грънчаров, председател на Съюза на пивоварите в България, приветства гостите и коментира тенденциите в сектора.

„През 2011 г. в България са произведени 4,82 милиона хектолитра пиво, което ни поставя на 16-то място в страните от ЕС. По отношение на консумацията на бира на глава от населението в Евросъюза сме на 18 позиция, а по продажби на пиво сме на 14 място”, посочи Грънчаров.

“По данни на пивоварите на Европа общо в страните от ЕС са произведени 377.5 милиона хектолитра бира. Европейските консуматори могат да избират между близо 120 вида пиво и 40 000 местни и международни марки”, обобщи шефът на пивоварите.

„За нас най-важен е българският потребител. И този зимен сезон нашето специално предложение е тъмната бира с характерните за нея плътност и наситен вкус.

Все повече консуматори оценяват високите качества на тъмното пиво и често типичните „бираджии” го предпочитат и през летните месеци.

Пивоварните компании, членуващи в Съюза на пивоварите в България, произвеждат 8 марки тъмно пиво”, отбеляза Александър Грънчаров.

Водещият на програмата – журналистът Иван Върбанов, запозна гостите с качествата на тъмната бира. За тъмната напитка са присъщи ароматни кафеени нотки, лека карамелена сладост и плътен, ясно изразен малцов вкус.

Любителите на бирата бяха посветени и в ритуалите около дегустацията на тъмната бира. Така например, за да се насладим най-пълно на качествата й, тя трябва да е изстудена до 9 градуса. За да усетим засилващия се букет и наситеността на аромата й, най-добре е да я дегустираме в овална чаша, леко извита към върха.

За това как да приемаме тъмната бира като истински ценители разказа и радио водещият, бирен колекционер и автор на книгата „Езикът на бирата” – Людмил Фотев. Той подчерта, че напитката е особено подходяща през зимните месеци именно заради нейните качества – плътност, аромат и по-богат вкус.

Специално подбраните нюанси на тъмното пиво отлично се съчетават с традиционните ни зимни ястия. Първия тост за новия сезон произнесе артистичният посланик на тъмната бира – Миленита.

„Тъмната бира за мен е по-женствена, по-чувствена, по-близка до мен самата. Наздраве за красотата на тъмната бира. Красота, която те кара да се влюбваш всеки ден по малко, да бъдеш по-вдъхновен и да се чувстваш щастлив да я споделиш с приятели”, заяви певицата преди първата наздравица.

Тъй като пивото е част от атмосферата на зимните празници, на събитието бяха представени най-популярните празнични бирени предложения. Гостите имаха възможността ексклузивно да разгледат колекцията от коледни капачки на различни марки коледно пиво на Людмил Фотев.

Биреният пазар в България


През 2011 г. консумацията на пиво в страната отбелязва скромен ръст спрямо предните две години и достига 5,1 милиона хектолитра.

Все по-силна е преориентацията на продажбите от така наречения „студен“ пазар (HоRеCа – в заведения, извън дома) към „топъл“ пазар, което силно намалява добавената стойност за индустрията.

Делът на продажбите през магазините достигна 74 на сто от обема на бирения пазар. Тази тенденция се наблюдава и в останалите страни от ЕС, което буди сериозни безпокойства и се отразява на генерираните от пивоварната индустрия работни места и приходи.

Миналата година страната ни е изнесла 111 000 хектолитра бира, вносът е 296 000 хектолитра. Пивоварният сектор в България  осигурява 2400 работни места.

Съюзът на пивоварите в България


Съюзът на пивоварите в България е представителната организация на производителите на бира, малц и хмел в страната. Членове на сдружението са: „Болярка ВТ” АД, „Загорка” АД, „Каменица”АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво”АД и техните доставчици на суровини и материали.

На снимката (от ляво на дясно): Петър Петров, изп. директор на „Ломско пиво” АД, Александър Грънчаров, председател на Съюза на пивоварите и изп. директор на „Карлсберг България” АД, Драган Радивоевич, изп. директор на „Каменица” АД, Рууд ван ден Ейнден, изп. директор на „Загорка” АД, Н.Пр. Карел ван Кестерен, посланик на Кралство Холандия в България, Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер