Банер

експорт > клуб на експортьора


80 % от продукцията на Беса Валей е за износ

Граф Стефан Фон Найперг: С «Енира» ние възвръщаме имиджа на българските вина по света

В международен план, дори смятам, че няма вино, конкурентно на «Енира», казва графът

Проектът «Беса Валей» стартира през 2001 г. Регионът около с. Огняново е избран след много проучвания и след специално направен детайлен анализ на почвата във френски лаборатории на Бордо.

Около 80% от продукцията е предназначена за износ. Годишно се произвеждат 650 000 бутилки вино, 300 000 от които са за износ. Най-големите пазари за виното от Долината са Великобритания, Германия, Австрия, Швейцария, Канада, САЩ, Русия и отскоро - Китай, Япония и Хонг Конг.

Марк Дворкин, консултант и експорт мениджър на Беса Валей, споделя: «В Азия България е по-малко позната и вината й са по-лесно възприети. В Европа е малко по-трудно, въпреки че имаме солиден пробив. За момента изнасяме 20 000 бутилки за Швеция, 20 000 за Германия и 20 000 за Великобритания. Работим и с Дания, Белгия.

Доста неща зависят от имиджа на вината на дадена страна. За щастие граф фон Найперг е много популярен във винарските среди като изключителен специалист и това спомага за по-лесното лансиране на марката «Енира» – всичко останало е работа на вкуса и качеството. »

Граф Стефан Фон Найперг е собственик е на шест винарски изби в Бордо: Chateau Canon La Gaffeliere (Saint-Emilion Grand Cru Classe), La Mondote(Saint-Emilion), Chateau Clos de l'Oratoire (Saint-Emilion Grand Cru Classe), Chateau Peyreau (Saint-Emilion Grand Cru), Chateau d'Aiguilhe (Cotes de Castillon), и Clos Marsalette (Pessac-Leognan).

Семейство Найперг се отглежда лозя и произвежда вино от 800 години. «Нашето вино е за удоволствие – сервира се с храната и след нея», споделя граф фон Найперг.

«Аз съм специалист в производството на червено вино в Бордо – просто пренесохме техниката на правене тук, съобразявайки се с климата», добавя той.

«Избрах България заради прекрасния тероар. Ако сравним България с Италия, например, там допреди 40-50 години тероарът е бил по-лош. Тук има много добър тероар, а доброто вино идва от добрия плод.

Важното е някой да го покаже на международните пазари, за да се привлекат инвеститорите. Това в Италия се случи за около 20 години, в България е въпрос на не повече от 15 години.

С «Енира» ние възвръщаме имиджа на българските вина по света. В международен план, дори смятам, че няма вино, конкурентно на «Енира», казва графът.

И допълва: «Наистина имиджът е от значение. Но пак казвам, изборът на тероар е много важен. Когато го избрах, се ръководех доста и от историята – древните траки са правели вино тук!

Освен това е видно, че в по-скорошен план, хората са «избягали» от този тероар и са започнали да засаждат в низините – вижда се по терасите на планината. Ние преоткриваме тероара и затова казвам: Добре дошли обратно в бъдещето!».

Винарна Беса Валей вече може да се похвали с успех по време на промоционалната кампания на The Balkans International Wine Competition, когато през април 2012 г. BV by Enira 2008 се класира по точки за златен медал на сляпа дегустация по време на презентацията в Атина.

Enira 2008 е виното, което от март 2012 г. се предлага в бизнес класата на авиокомпания Lufthansa.

(На снимката: Мажоритарните собственици Граф Стефан фон Найперг (вляво) и Карл Хауптман)

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер