Банер

финанси > застраховане


Как да избегнете фалит при щета в чужбина

Застраховането е инструмент за ограничаване на риска, въпреки застрахователните премии, които са дължими

Цените на застраховката Отговорност на превозвача са конкурентни между всички застрахователи и се определят от района на превоз, вида (влекач, товарен) и броя на МПС

Кой поема отговорността при превозване на товари? Подготвени ли са водачите на товарни автомобили за ситуациите, които изникват в процеса на транспорт и товаро-разтоварни дейности? При щета по застраховки „Отговорност на превозвача” и „Карго“ какво трябва да се предприеме незабавно?

Ето на тези въпроси отговор дават от Застрахователен брокер „Балкан“.  Първите им практически съвети, които вече ви представихме, бяха за Застраховка „Карго”. Сега е ред на задължителната застраховка Отговорност на превозвача.

Първо трябва да отбележим, че задължителните застраховки са Отговорност на превозвача, Гражданска отговорност на МПС, Трудова злополука и Обща гражданска отговорност при лицензиране/ прелицензиране на превозвачи.

А доброволните застраховки са: Карго застраховки, Каско, Помощ/Злополука при пътуване в чужбина, Отговорност на работодателя и други;

В процеса на работа понякога се случват неблагоприятни събития, които са непредвидими и могат да доведат до огромни загуби за фирмата/работодателя.

Застраховането е инструмент за ограничаване на риска, въпреки застрахователните премии, които са дължими. В дългосрочна перспектива платените премии могат да спестят загуби, които биха довели до фалит.

Ето и малко повече информация за застраховката Отговорност на превозвача. За нея трябва да се отбележи, че цените на застраховките са конкурентни между всички застрахователи и се определят от района на превоз, вида (влекач, товарен) и броя на МПС.

От Застрахователен брокер Балкан дават пример с конкретна щета и при какви условия тя ще бъде изплатена.

Щетата е измокряне на товар 5 „роли опаковъчна хартия”, вследствие буря и проливен дъжд. Вредите в мокрите роли не могат да се ограничат, поради хигроскопичността на хартията.

Щетата ще бъде платена, ако чергилото е скъсано, в резултат на бурята или ако клон на дърво е нарушил целостта му и е проникнала вода. Приемаме, че общата щета е за 1565 кг. При единична цена на тон 635 EUR/to  това прави 993,78 ЕUR/to.

Общата сума за възстановяване е 1565*0,635-120,02 (1565*0,07669=120,02 отпадъчна стойност) = 874 ЕUR.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер