коментари > анализи


Цената движи пазара на вино

Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, пред exporter.bg за шанса да се преборим с вината от Новия свят

Южна Африка и Аржентина налагат агресивна политика по навлизането на европейските и азиатските пазари. Цените, на които предлагат своите вина, са много по-атрактивни от тези на останалите големи играчи. Българските изби също трудно могат да се конкурират с Новия свят.

Какви тенденции наложи кризата на международните пазари на вино? С този въпрос се обръщам към Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри.

“Под думата криза повече се подразбира финансова, но всъщност тя е криза на потреблението и в частност в консумацията на вино”, отговаря Антонов.

“Очертава се тенденцията, че движещ фактор на пазара на вино стана цената. В съотношението качество цена, при сходно качество цената вече е определяща. И това поставя в крайно изгодно положение винопроизводителите от Новия свят”, коментира той.

Според него Южна Африка и Аржентина налагат доста агресивна политика по навлизането на европейските и азиатските пазари. Цените, на които предлагат своите вина, са много по-атрактивни от тези на останалите световни играчи. Българските изби също трудно могат да се конкурират в това отношение с Новия свят.

“В тези страни просто е държавна политика да се налага и развива сектора Винопроизводство. Ние, имам предвид избите от България, в никакъв случай не можем да се мерим нито с техните обеми на производство, нито с тяхната модернизация и технологии”, категоричен е шефът на Беса Валей Уайнъри.

“Но имаме един голям плюс и той е, че можем да контролираме по-добре от тях качеството на продукта – от лозето до влизането му в бутилката.

Защото, когато се отиде на по-масово производство, както е при тях и се използва модерна техника като например гроздокомбайни за бране, понякога качеството започва да убягва.

Винопроизводителите от Новия свят правят големи обеми, което позволява цената на техните вина да е конкурентноспособна. И всичко това съчетано с агресивна рекламна политика позволява на тези страни да взимат все по-голям пазарен дял за сметка на големите традиционни европейски производители. А нашият шанс, както казах и по-горе, е да се концентрираме върху високото качество на виното”, смята Ивайло Антонов.

(Цялото интервю на Димитър Дженев с Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, четете на страница Винен бизнес.)

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер