експорт > пазари


Капитан Димитър Демиров: Трайдънт Фрейт ООД винаги е била експортно ориентирана компания

Управителят на Трайдънт Фрейт ООД пред exporter.bg за това, че Китай е основното направление на техния износ

“Не отказваме услуги за локални операции на български клиенти, но приоритетни са външни клиенти по внос, износ, транзит и обработка на товари под сложни митнически режими”, казва капитан Демиров.

Капитан Демиров, Вашата компания стана първият носител в България на Голямата награда “Експортьор на годината” за динамика на развитие в експорта за 2012 г. Кое бе в основата на добрите пазарни резултати, постигнати от Трайдънт Фрейт, които Ви донесоха това високо признание?

- Трайдънт Фрейт ООД от самото създаване и до сега, е ориентирана към международния пазар. Това е благодарение на внимателно подбран и обучен персонал, с много добра езикова подготовка. Почти всички владеят по два езика, в това число английски, немски, френски, италиански и руски- писмено и говоримо.

Не отказваме услуги за локални операции на български клиенти, но приоритетни са външни клиенти по внос, износ, транзит и обработка на товари под сложни митнически режими.

Кои са основните Ви пазари, свързани с експорта и какво е съотношението външен - вътрешен пазар при Трайдънт Фрейт?

- Не е тайна, че световната работилница в момента е Китай. Освен огромен износ, Китай е безбрежен пазар, по нашите представи, за внос на стоки и суровини. Това е основното направление на износа. Сега подготвяме  две партиди по 5 000 т. износ за Западна Европа. Стоката е борсова и винаги търси по-висока цена и доставка с по-малки транспортни разходи.

Ще видим съотношението в края на годината. Предполагам, че ще е 80 към 20 % в полза на Далечния изток.  

Станахте не само “Експортьор на годината” в транспортно-логистичния бранш. Спечелихте и другата Голяма награда - “Експортьор на годината за завоюване на нови пазари”.  Какви нови пазари завоювахте през 2013 и 2014 година?


- Стоките, които са обект на обработка от нас, са доста консервативни. Следват установени пазари, за които има постигнати изгодни договорености. Почти традиционни. Леко се проучват нови пазари, ако има индикация за проявен интерес. Тук резките завои не са разрешени. Нови пазари ДА, но без да се нарушава хармонията на взаимоотношенията с утвърдените пазари.

Казах преди това, че предстои сега в 2014 г. вътрешнообщностна доставка на около 10 000 тона. Ще видим как ще тръгне.

“Клиентите ни да печелят време и пестят пари”. Какво се крие зад това мото, което във Вашия сайт сте определили като своя визия?

- Мотото само по себе си говори. Стремим се да постигнем скоростна обработка, както и минимални транзитни времена при сложните превози. Минимизираме фактора време, което вече значи и пари. По-бърза доставка, по-бърза реализация, по-бърз оборот на фирмените пари.

При възможност предлагаме по-добри логистични решения на клиента, което много често спестява време и пари. 

Това вече се постига благодарение на придобития опит с годините и добрата комуникативност от наша страна с клиента.

И как може “Професионализмът да се превърне в страст, а клиентите във вдъхновение”, ако продължа да цитирам Вашия сайт?


- Нашата работа е много разнообразна. Творческа, мога да кажа. Много често изработените логистични схеми не се повтарят. Постоянно гоним нови хоризонти. Как да не изпитваш удовлетворение след перфектно завършен мулти-модален превоз. След благодарностите, изразени от клиента. Всяко ново запитване е ново предизвикателство, нова страст, желание да успееш.
В този смисъл клиентът е вдъхновение за нови успехи.

И в двете послания ключовата дума е клиентите. Кой клиент смятате за добър и от кой клиент не можете да се лишите?

- В днешно време, в условията на тежка конкуренция с българските колеги, както и с чуждите компании,  дошли на българския пазар след промените в България, всеки клиент е добре дошъл. Добър или лош, проличава в процеса на общуването и по време на работата.

Не можем и не желаем да се лишаваме от дългосрочни клиенти, с утвърдени между нас логистични схеми и с доверие помежду ни. Тези клиенти, които заедно с нас мислят и помагат за подобряване и оптимизиране на схемите.

Мулти-модален транспорт – това ли е най-силният Ви коз в надпреварата с конкурентите? Или имате и други “скрити аса”, които Ви правят лидер в сектора “Транспорт, складиране и пощи (без пощенски и куриерски дейности)”?

- Мулти-модалните транспорти, разбира се, са един силен коз. От самото начало на компанията, това беше приоритет и успешно се реализира и днес, благодарение на утвърдени подизпълнители по отделните сегменти, проверени във времето. Взаимно доверие, професионално изпълнение и добър финал на процеса.

Нямаме „скрити аса”. Гледаме напред. Дишаме с ритъма на времето, стремим се да предвидим какво ни очаква напред и да решим необходимостите изпреварващо…

Реинвестираме капитала за развитие на компанията в различните насоки, оценени като приоритет.

Кои са най-големите предизвикателства пред сектора днес – в България и на международните пазари? Какви световни тенденции се наблюдават в тази изключително важна за бизнеса сфера?

- Това е глобален въпрос. Отговорът изисква подбрана информация и професионална оценка. Мога да кажа, че така наречената криза се оказа бич за бранша. Това не е химера. Това е реалност. По-слабите изчезнаха. Други още кретат. Кой до когато издържи.

Надяваме се на подем в глобален и местен мащаб, на постепенно съживяване  и прогрес. Браншът е силно зависим от обмена на стоки.

Транспортът е “кръвоносната система” на бизнеса. Какво показват Вашите наблюдения – тупти ли вече равномерно пулса на бизнеса в Европа? А в България?


- Струва ми се, че Европа, с по-мощната си икономика и развити пазари,  диша по леко. Не изпаднаха там колегите в паника. Заработиха с по-леко темпо, но работят.

В България според мен все още е много тежко. По много причини нашите малки клиенти изчезнаха. Останалият все още по-голям бизнес е силно сегментиран. Няма „хляб” за много по- малки фирми от бранша, които тежко преживяват.

Капитан Демиров, вече преполовихме годината. Какво показват данните за експортната дейност на Вашата компания през 2013 г.? По-добри ли са от 2012 година?

- Да. Резултатите са по-добри през 2013, в сравнение с 2012. Имаме капацитет за още по-голяма динамика през 2014. Зависими сме от много фактори и все още не мога да прогнозирам как ще завърши годината.

Как искате да видите след 20 години компанията?

- Не е лошо да се мечтае. Това не ни струва нищо, но дава криле, разкрива хоризонти, предопределя направления на очаквано развитие.

Преди всичко искам да видя, да отчета добрата симбиоза между старото и новото поколение във фирмата. Да видя, че са употребили времето пълноценно и  градивно. Да видя, че са привлечени нови, млади, знаещи, амбициозни и мотивирани кадри. Това е безценния капитал на фирмата…

Да видя стабилно развита компания с перспективи напред. Конкурентноспособна и дейна.

Бих искал да ви кажа тогава, че най-сетне живеем и работим в една добре развита икономика. Че не ни стига времето и силите да насмогнем на задачите пред нас, че вече сме профилирани в един сегмент в полза на клиентите ни. Че вече  сме „дълбока вода”, която е трудно всеки да прегази.

Благодаря Ви за това интервю.


Димитър Дженев


Снимка: Божидар Марков



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер