политика > бизнес среда


Сирена от западни държави рязко и масово ще навлязат на нашия пазар

БНТ 2 съвместно с млекопреработвателния бранш и Асоциация на млекопреработвателите в България стартира кампанията “Купувам българско”

Целта е да се издигнат имиджа и полезните свойства на българските млечни продукти, както и и да бъдат подкрепени родните млекопроизводители и млекопреработватели, които са заплашени от масови фалити, заради ембаргото наложено от Русия върху стоки от ЕС.

Българските млекопроизводители и млекопреработватели са заплашени от масови фалити, заради въведеното ембарго от страна Русия върху стоки от ЕС.

Репортаж на БНТ 2 показа, че сирената, които Франция, Полша, Германия и Дания изнасят за Русия, ще навлязат рязко на нашия пазар. Заради хиперпроизводството, цените на суровините за млекопреработвателната индустрия спадат драстично и задушават българските фермери.

Затова журналистите от БНТ 2, съвместно с млекопреработвателния бранш и Асоциация на млекопреработвателите в България, инициираха кампанията ,,Купувам българско". Тя цели да  издигне имиджа и полезните свойства на българските млечни продукти, както и да накара българите да се запитат ,,Какво?'' и ,,Защо?'' купуват.

Акцията ще се осъществява паралелно чрез репортажи в новините на БНТ 2 и активна кампания чрез магазинната мрежа за призоваване на потребителите да купуват българска продукция. За целта в инициативата се включват и българските производители, които ще поставят върху млечните си продукти специално изработен стикер с логото на кампанията.

С тях ще се организира томбола, която има за цел да стимулира купуването на български стоки. Наградата ще бъде ваучер за купуване на български млечни продукти на стойност 20 или 50 лева. Ваучерът за наградата ще се осигурява от производителя, върху чийто продукт е бил стикера.

БНТ ще създаде специална секция с логото на кампанията. Там участниците ще регистрират кода на стикера от закупената стока и името на производителя. Популяризирането на кампанията ще става чрез сайта на БНТ.

С репортажи в новините на БНТ 2 ще се направи допитване до потребителите - купуват ли български млечни продукти или предпочитат по-евтините вносни варианти и защо? Екипът има за цел да тръгне по пътя на съмненията и въпросите, които въздържат потребителите да купуват български стоки.

Отговорите трябва да дойдат, както от големите, така и от по-малките мандри, за да се види от какво точно се прави българското сирене (слага ли се мас и маргарин в него, както и да са проверят всички останали слухове за съдържанието му.)

За българските потребители би било полезно да видят детайли от самото производство, с какви продукти се работи. Те трябва да са наясно с калкулацията по ценообразуването и да разберат отговора на въпроса: “Откъде идва по-високата цена на българското сирене? Кое точно го оскъпява?”

Друг важен въпрос е с каква суровина се произвеждат българските млечни продукти. Изкупува ли се българското мляко? Каква е съдбата на решилите да гледат стада от крави, овце и кози по европейски програми или за собствена сметка. На каква цена се изкупува българското мляко? Едно от големите послания на кампанията ще бъде ,,Купувайте българско млечно производство от българска суровина!”

Темата за качеството трябва да се разработи от всички гледни точки с участието на производители, специалисти, инспектори. Журналистите се надяват, да се намерят производители, които да признаят, какви трикове използват, за да постигнат цена приемлива за българския пазар.

От БНТ 2 обявяват, че разчитат на активното участие на млекопроизводителите и млекопреработвателите в кампанията „Купувам българско". Надеждата е в началото на следващата година да бъде отчетен ръст в потреблението на българските млечни продукти, както и в българското производство.

Кампанията „Купувам българско", която БНТ 2 и БНТ - провеждат заедно с Асоциация на млекопреработвателите в България (АМБ) стартира с пресконференция на 16 октомври и ще продължи до 16 януари.

АМБ е подготвила и отпечатала стикери, които ще бъдат поставяни от фирмите на традиционните млечни продукти. Условието е продуктите със стикера на кампанията, да са произведени от българска суровина и да съдържат „лактобацилус булгарикус".

Гарант, че продуктите са произведени от българско сурово мляко и че съдържат българската уникална бактерия, ще бъде Асоциацията на млекопреработвателите в България. Тя ще работи съвместно с Българската агенция по безопастност на храните и при съмнение, че има нарушения в условията на кампанията, на фирмите ще бъдат отнемани правата да участват в нея.

“Целта е да бъдат стимулирани животновъдите, произвеждащи качествена суровина и да се популязириза консумацията на традиционните млечни продукти, за да може българинът да знае с какво се храни.

В последно време се наблюдава навлизане на млечни продукти, които нямат необходимото качество и вкус, но са с ниски цени в някои големи търговски вериги от европейските държави. Това създава проблеми както за млекопроизводителите, така и за млекопреработвателния бранш” алармират от АМБ. Асоциацията неведнъж е поставяла този проблем, който се задълбочи след наложеното руско ембарго.

С тази кампания БНТ и АМБ смятат, че ще бъдат популяризирани българските млечни продукти, техните уникални качества и вкус, а не на последно място и тяхното здравословно влияние върху човека, когато ги консумира.

“При добра реализация кампанията може да се превърне в постоянно действаща инициатива” обещават от АМБ.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер