експорт > пазари


Прогнозата е през 2017 г. полският пазар на вино да достигне 1,296.3 млн. евро

Очаква се обемът на пазара да бъде 224.9 млн. литра, регистрирайки за периода 2012-2017 средногодишен ръст от 9%

През 2014 година продажбите на българско вино в Полша са се увеличили с 10% като поляците  са купили 15 милиона литра българско вино.

През 2017 г. се очаква полският пазар на вино да достигне 1,296.3 млн. евро и да отбележи ръст от 54% в сравнение с 2012 година, сочи анализ “Проучване на пазара на вина, вермути и спиртни напитки в Полша”, поръчан от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Вино за 1,003 млн. евро е било продадено през 2014 г. в най-развитата  централноевропейската страна. Прогнозните данни показват, че през 2015 г. се очаква продажбите на вино на полския пазар да нарастнат до 1,094.1 млн. евро, а през 2016 и 2017 г. да достигнат съответно 1,200 млн. евро и 1,296.3 млн. евро.

Анализът показва още, че през 2017 г. обемът на пазара се очаква да достигне 224.9 млн. литра, регистрирайки за периода 2012-2017 средногодишен ръст от 9%.

Къде сме ние


През 2014 година продажбите на българско вино в Полша са се увеличили с 10%, пише Rzeczpospolita, цитирана от агенция Фокус.

Според пазарните данни миналата година поляците са купили 15 милиона литра българско вино. Така България се нарежда на първо място по продажби на полския пазар на вино, задминавайки Франция и САЩ, които са продали 9 и 8 милиона литра вино в централноевропейската страна.

Заради сравнително ниската цена на българското вино обаче България се нарежда на трето място след САЩ и Франция по стойност на продадената в Полша бакхусова напитка с едва 190 милиона полски злоти.

Нагласата на консуматора


Консуматорите на вино в Полша са концентрирани преди всичко в 10-те големи града на страната. Те предпочитат да пият червено трапезно вино, което формира повече от половината от консумираното количество вино в страната, се казва в пазарния анализ за продажбите на вина в родината на Шопен.

Тъй като в страната до момента няма традиция в консумирането на вино, повечето поляци предпочитат да пият вино на празници и специални събития. Те се придържат
към марки вино, които познават, но тъй като пазарът се разширява, започват да бъдат отворени към нови вкусове.

Въпреки че в Полша има пазар за премиум вина, средният купувач се придържа към по-евтини вина, които може да закупи за не повече от 5 евро за бутилка.

Прогноза за пазара на спиртни напитки в Полша


През 2017 година, полският пазар на спиртни напитки се очаква да достигне 4,069.4 млн. евро и ръст от 14,1% в сравнение с 2012 година. През периода 2012-2017 година прогнозата е за среден годишен ръст от 2,7%., се казва в анализа “Проучване на пазара на вина, вермути и спиртни напитки в Полша”.

Най-голям дял от пазара на спиртни напитки в Полша заема водката с 85.8% от общите продажби. След това се нарежда уискито с пазарен дял от 7.3%. Най-незначителен е пазарният дял на рома 0,5%.

Търговски стокообмен между България и Полша


През 2013 г. България изнася за Полша стоки на стойност 790,6 млн. лв., докато през 2014 г. сумата от експорт нараства на 887.5 млн. лв., което е ръст от 12,3 %. Това показват данните на Националния статистически институт.

Водещи стоки в износа от България за Полша са медикаментите, прътите и профилите от мед, жиците, кабелите и другите изолирани електрически проводници.

Водещи стоки във вноса от Полша за България са: месата и карантиите, млякото и сметаната, приемателните телевизионни апарати, биодизела и смесите от биодизел, както и медикаментите приготвени за терапевтични или профилактични цели.

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер