Банер

компании > проучване


Нараства интересът на българските картодържатели към безконтактни и мобилни плащания

Онлайн плащанията в България се развиват бързо – 82% от запитаните отговарят, че плащат и пазаруват онлайн

Расте търсенето на иновативни разплащателни решения на българския пазар според проучването на MasterCard MasterIndex България 2015.

92% от картодържателите в България биха искали да плащат безконтактно, показва проучването на MasterCard MasterIndex България 2015, проведено сред активни картодържатели в страната. 66% от картодържателите твърдят, че биха извършвали мобилни плащания, ако имат възможност за това.

„Проучването MasterIndex България 2015 разкрива много интересни данни, свързани с употребата на разплащателни карти, както и нагласите на картодържателите към тях. То показва, че нараства търсенето на иновативни решения за плащане на българския пазар. През годините картодържателите повишиха очакванията си относно удобството, сигурността и контрола. Затова MasterCard предлага удобни, сигурни и иновативни продукти, които да посрещнат нуждите на българските картодържатели“, каза Артур Туремка, Генерален мениджър на MasterCard за региона на Балканите.

Българските картодържатели оценяват предимствата на безконтактните плащания


Най-голямото предимство на безконтактните плащания е бързината, смятат мнозинството от потребителите (93%). Други предимства са лесната употреба (49%) и сигурният достъп (19%). Картодържателите изразяват желание да плащат безконтактно в супермаркетите. За 45% от тях тези места са главен приоритет, следвани от бензиностанциите (11%) и градския транспорт (10,6%).

Според проучването, мобилните плащания са най-подходящи за плащане на комунални услуги. Сред тях, от най-голямо значение (45%), както и най-често споменавано (52%), е плащането на сметки, следвано от покупките на хранителни стоки (19%).

Онлайн плащанията в България напредват наистина бързо

82% от запитаните участници твърдят, че извършват плащат и пазаруват онлайн. Това е значително повече в сравнение с 2014 г. - 57%, и с 2013г. – 37%.

Ваня Манова, Мениджър „Връзки с клиенти“, MasterCard България, сподели повече за навиците и предпочитанията на българските картодържатели при пътуване в чужбина, онлайн пазаруване, мобилни и безконтактни плащания.

Картодържателите в България извършват онлайн плащания сравнително често, като 50% от тях пазаруват онлайн поне веднъж месечно. По-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че онлайн плащанията са сигурни в сравнение с 32% миналата година. 

MasterIndex 2015 показва, че хората използват карти повече в случаите, когато пазаруват онлайн и плащат по-малко в брой при доставката. 68% от картодържателите използват дебитни карти при онлайн пазаруване в сравнение с 42% за 2014 г.

Плащането с карта в чужбина е сигурно


Доверието на българските картодържатели в сигурността на картовите разплащания в чужбина е наистина впечатляващо. Близо 76% от запитаните смятат, че е сигурно да плащаш с карта в чужбина, което е с 14% повече в сравнение с миналата година.

Картите също така се смятат за голямо удобство и са предпочитан метод на плащане при резервиране на транспорт и настаняване в чужбина. 52,5% използват картите си и други методи за плащане при запазване на места за полети и настаняване. 45,6% заявяват, че извършват тези плащания в брой.

Сред тези, които твърдят, че плащат с карти и с други средства при уреждане на пътуванията, процентът на мъжете картодържатели е по-висок (57 %) от мъжете в сравнение с 48% от жените. 

Около 51% от запитаните пътуват в чужбина поне веднъж годишно. Това е доста голямо увеличение в сравнение с 2014г., когато това са заявили само 30%.

Българските картодържатели желаят да използват картите си във всички държавни и общински институции при плащане на данъци и такси


Държавните и общински институции се смятат за местата без осигурен ПОС терминал, в които най-голям брой от запитаните (29%) биха искали да използват карти, следвани от куриерски услуги в момента на доставка (24%) и местните хранителни магазини (21%).

„Въпреки че градският транспорт и такситата не фигурират сред най-често посочваните отговори, може да се каже, че нашите кампании, които дават възможност за картови и безконтактни разплащания в тези транспортни средства, се приемат много добре от българите.

Например, през първите две седмици от инициативата на MasterCard в софийското метро, която дава възможност на пътниците да плащат безконтактно и да пътуват безплатно, броят на безконтактните преводи е нараснал пет пъти, а потребителите и пътниците споделят много положително мнение за този метод.

Този резултат показва, че хората наистина оценяват предимствата на картовите и безконтактните разплащания, особено в транспортния сектор.“

Когато става въпрос за разплащателни навици, дебитните и кредитните карти се използват най-вече за покупки на хранителни стоки и онлайн пазаруване.

Купуването на храна е най-често срещаният отговор, посочван от притежателите на дебитни карти (49,9%), следван от онлайн пазаруването (39%). Кредитните карти са най-използваният метод за плащане при онлайн пазаруването (46%), а след това идват разходите за храна (41%).

За суми, по-големи от 25 лв., картодържателите са по-склонни да плащат с карти (60% през 2015 г. в сравнение с 43,8% през 2014г.), отколкото в брой (39%, в сравнение с 49,8% през 2014г.).

Повече за MasterIndex България 2015


Проучването на MasterCard MasterIndex България 2015 се провежда сред повече от 1 000 активни притежатели на дебитни и/или кредитни карти на възраст между 18 и 64 г., които живеят в България.

MasterIndex на MasterCard е барометър за мнението и навиците на потребителите. Целта на проучването е да измери основните показатели, свързани с употребата на разплащателни карти и нагласите към тях, като примери за това са мобилните и безконтактни разплащателни методи, използването на карти при уреждане на пътувания и за пътуване в чужбина, онлайн пазаруване с дебитни и кредитни карти и използването на разплащателни карти като цяло.

За MasterCard


MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, е глобална платежна и технологична компания. „Ние работим с най-бързата в света мрежа за обработване на плащания, като свързваме потребителите, финансовите институции, търговците, правителствата и компаниите в над 210 държави и територии.

Продуктите и решенията на MasterCard правят ежедневните дейности като пазаруването, пътуването, управлението на бизнеса и финансите по-лесни, по-сигурни и по-ефективни за всички. Последвайте ни в Туитър на @MasterCardNews, присъединете се към разговора в блога  Cashless Conversations Blog  и се абонирайте за последните новини“, отбелязват от MasterCard.

На снимката (горе): Артур Туремка, Генерален мениджър на MasterCard за региона на Балканите: „Проучването MasterIndex България 2015 разкрива много интересни данни, свързани с употребата на разплащателни карти, както и нагласите на картодържателите към тях. То показва, че нараства търсенето на иновативни решения за плащане на българския пазар."

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер