финанси > инвестиции
Драстичен спад на преките германски инвестиции у нас
|
Д-р Митко Василев, главен управител на Германо-Българската индустриално-търговска камара, пред exporter.bg за причините да липсват нови германски инвеститори
Пред exporter.bg той сподели, че „България има проблем с имиджа си в развитите страни, който се дължи и на политическата нестабилност, съществуваща в миналите години, дори и за момента рамковите условия в държавата да се подобряват“.
|
По данни на БНБ, цитирани от главния управител на Германо-Българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев, нивото на германските преки инвестиции в България за 2011 г. показва отлив от минус 45,7 млн. евро, а за 2014 г. – голям спад от минус 275,6 млн. евро.
Според него, една от причините за липсата на нови германски инвеститори е фактът, че периодът на приватизацията, който даде шанс на много чуждестранни фирми да се установят в България, е приключил.
Пред exporter.bg той сподели, че „България има проблем с имиджа си в развитите страни, който се дължи и на политическата нестабилност, съществуваща в миналите години, дори и за момента рамковите условия в държавата да се подобряват“.
Д-р Василев изрази надежда, че чрез обединяването на усилията на Федералното правителство и на българското правителство по казуса „Кльостерс-Цемеко“ страната ни ще подобри инвестиционните си рамкови условия. Като резултат Германия отново дава държавни инвестиционни гаранции на свои фирми, решили да инвестират в България.
Част от фирмите членове на ГБИТК са немски инвеститори в България. Усилията на камарата са насочени към това те да не напускат страната, да продължават да влагат средства в разширяване на производството, в създаване на нови работни места, квалифициране на персонала, изграждане на инфраструктура, опазване на околната среда и други обществено значими проекти.
Д-р Василев уточни, че трябва да се прави разлика между два вида немски предприятия в България – тези, които се стремят да изнасят продуктите си към чужбина, и тези, които са обърнали поглед най-вече към българския пазар. „За да има успех един чуждестранен бизнес, той трябва освен всичко друго да спечели подкрепата на силен партньор от средата, в която предстои да се развие“, допълни той.
(Цялото интервю с д-р Митко Василев, главен управител на Германо-Българската индустриално-търговска камара, четете в секция Експорт, на страница Пазари.)
|