бизнес > бизнес и медии
Култовото мъжко списание Playboy се продава?
|
Компанията майка обмисля продажбата на активите си, оценката е за над 500 млн. долара
Заинтересованите купувачи са както от САЩ, така и от чужбина, но сред тях няма американски медийни компании.
|
Компанията майка на известното мъжко списание Playboy обмисля продажбата си, пише The Wall Street Journal. Новината за това идва скоро, след като издателят се отказа от голите снимки и започна преструктуриране за дигиталната ера.
За продажбата на Playboy Enterprises Inc. включително уебсайтът, лицензионните договори и други активи, съобщава и CNN, позовавайки се на изпълнителния директор на издателството Скот Фландерс.
Оценката на компанията е за над 500 млн. долара, като евентуалните купувачи биха могли да бъдат компании, които ще лицензират марката за употреба в сферата на потребителските стоки, медии или „трофейни“ купувачи. Заинтересованите са както от САЩ, така и от чужбина, но сред тях няма американски медийни компании.
Кандидати за покупката на цялата компания са се появили още през януари, когато имението Playboy бе обявено за продажба за 200 млн. долара. Именно затова бе привлечена и инвестиционната банка Moelis, която да разгледа всички варианти и да проведе наддаване сред кандидатите.
През 2015 г. компанията е генерирала приходи от 38 млн. долара от медии, включително списанията и дигиталните медии, както и 55 милиона долара от лицензиране на марката си към други фирми, пише още The Wall Street Journal.
Първият брой на списанието, със снимката на Мерилин Монро на корицата, излиза през 1953 година в 51 хиляди тираж. През ноември 1972 г. е продаден рекорден брой списания - над 7 милиона копия. Днес тиражът не надвишава 800 хиляди.
|