експорт > пазари


Инж. Евгени Дракалийски: Основните фактори да сме конкурентни са цена, качество и срок на доставка

Търговският директор на ВМВ Метал на конференцията „Made in Bulgaria – предимство или недостатък“, организирана от exporter.bg, за това как успяват да се преборят с международната конкуренция и как увеличават експорта си

„Ние сме най-голямата леярна в Европа, според нашите партньори“, казва инж. Дракалийски.

На конференцията “Made in Bulgaria – предимство или недостатък”, организирана от  exporter.bg, правителството, НСИ, застрахователи, банкери, представители на малкия и среден бизнес потърсиха заедно отговорите на въпросите, как разпознаваемостта на българските експортни стоки и тяхната реализация на външните пазари, са пряко и косвено повлияни от имиджа на нашата държава. Кои са факторите, обуславящи конкурентоспособността на родните предприятия и техния успешен експорт.

Основните фактори да сме конкурентни, според инж. Евгени Дракалийски, търговски директор на ВМВ Метал, са цена, качество и срок на доставка. Водещ фактор при изграждането на добрите бизнес контакти са още коректността и откровените разговори. Клиентите оценяват това, ласкаят се, когато ги питаш и се консултираш с тях. Винаги разбират, когато се опитваш да заобиколиш проблема. И най-малкото съмнение, че нещо може да бъде бракувано, създава лоша репутация, споделя той и допълва, че най-важното е да ти гласуват доверие и да има постоянна комуникация с клиента.

Инж. Дракалийски смее да твърди, че продуктите на ВМВ Метал (предприятието произвежда чугунени и стоманени отливки), са по-добри от азиатските, китайските, не само по отношение на качество, но и по цена. Според техните партньори, предприятието в Ихтиман е най-голямата леярна в Европа.

И той има ясен отговор защо това е така.

В Европа болшинството леярни затварят поради екологични причини, натиск от населението, от правителството и т.н. А китайската приказка свърши и тя свърши по две причини. Едната е, че консумацията на отливки е много голяма и второ цените растат всеки божи ден, казва Дракалийски. Друг съществен фактор за отлива от китайска продукция е забавянето на сроковете и големите пропуски в комуникацията с тях. „Което е доста изгодно за нашата индустрия“, обобщава той.

А как успява ВМВ Метал на международните пазари? Експортът на предприятието е от порядъка на 97%. Продават в цяла Западна Европа и САЩ. Също и в други страни от Близкия изток чрез американския си партньор „Дженерал Електрик“, в който главен акционер е правителството на САЩ.

„Успяваме трудно и бавно. Всеки ден е битка. От едно запитване до конкретна поръчка може да мине година, година и половина. Но успехът се постига с много търпение и постоянство. Силата е в новите проекти, защото с тях идват и нови клиенти, и нови пазари. Винаги идват“,  казва уверено инж. Дракалийски.

Снимка: Божидар Марков

 

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер