политика > бизнес среда


46% от жените имат желание за собствен бизнес, но едва 12% вярват, че ще го постигнат

Това показва проучване на МЕТРО по повод Международния ден на жената, проведено в 10 държави

Водещият фактор е перспективата да печелят пари от нещо, което силно ги вълнува, само 10% са повлияни от идеята да забогатеят.

46% от жените в Германия, Франция, Холандия, Италия, Португалия, Чехия, Румъния, Русия и Китай имат желание за започнат собствен бизнес.

Това показва проучване на МЕТРО по повод Международния ден на жената, проведено в 10 държави.

Печалбата не е сред движещите фактори при желанието на дамите да станат предприемачи. Само 10% от жените са повлияни от идеята да забогатеят.

Водещото е перспективата да печелят пари от нещо, което силно ги вълнува. На второ място - с 37% се явява възможността дамите сами да си бъдат шефове, а на трето място, с 34%, се нарежда чувството на удовлетвореност, че притежават собствен бизнес.

Проучването показва, че докато почти една на две жени (45%) мечтае да започне собствен бизнес, само 12% вярват, че ще реализират тази амбиция.

Проучването на МЕТРО е по повод Международния ден на жената. То е проведено в 10 държави.

Сред пречките, които биха затруднили дамите да реализират този проект, излизат липсата на финансова подкрепа (49%), общата икономическа ситуация в страната, в която искат да се развиват (43%), по-високите данъци (29%), бюрокрацията (28%) и липсата на експертна подкрепа и съвет (16%).

"Все още има прекалено много бариери, които ограничават жените, за да реализират своите бизнес идеи. Това е тясно свързано с икономическото развитие", казва Хайко Хутмахер, Главен директор по човешките ресурси в METRO AG.

Данните показват още, че 56% от жените-предприемачи се опасяват, че са изложени на риск с тях да се отнасят непочтено, защото ги възприемат като недобре подготвени и слаби. 65% от анкетираните собственици на фирми смятат, че както жените, така и мъжете срещат трудности при основаване и управление на бизнес, а 32% са съгласни, че за жените е по-трудно да създадат собствен бизнес, отколкото мъжете.

Изследването на METRO e втора част от проучване на компанията, посветено на независимото предприемачество. В неговия фокус попадат жените, които притежават бизнес и техния опит в него. Взели са участие 10 000 души, мъже и жени, от 10 страни, като във всяка държава са интервюирани 1000 души, от които 100 собственици на бизнес.



 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер