политика > бизнес среда
46% от жените имат желание за собствен бизнес, но едва 12% вярват, че ще го постигнат
|
Това показва проучване на МЕТРО по повод Международния ден на жената, проведено в 10 държави
Водещият фактор е перспективата да печелят пари от нещо, което силно ги вълнува, само 10% са повлияни от идеята да забогатеят.
|
46% от жените в Германия, Франция, Холандия, Италия, Португалия, Чехия, Румъния, Русия и Китай имат желание за започнат собствен бизнес.
Това показва проучване на МЕТРО по повод Международния ден на жената, проведено в 10 държави.
Печалбата не е сред движещите фактори при желанието на дамите да станат предприемачи. Само 10% от жените са повлияни от идеята да забогатеят.
Водещото е перспективата да печелят пари от нещо, което силно ги вълнува. На второ място - с 37% се явява възможността дамите сами да си бъдат шефове, а на трето място, с 34%, се нарежда чувството на удовлетвореност, че притежават собствен бизнес.
Проучването показва, че докато почти една на две жени (45%) мечтае да започне собствен бизнес, само 12% вярват, че ще реализират тази амбиция.
Проучването на МЕТРО е по повод Международния ден на жената. То е проведено в 10 държави.
|
Сред пречките, които биха затруднили дамите да реализират този проект, излизат липсата на финансова подкрепа (49%), общата икономическа ситуация в страната, в която искат да се развиват (43%), по-високите данъци (29%), бюрокрацията (28%) и липсата на експертна подкрепа и съвет (16%).
|
"Все още има прекалено много бариери, които ограничават жените, за да реализират своите бизнес идеи. Това е тясно свързано с икономическото развитие", казва Хайко Хутмахер, Главен директор по човешките ресурси в METRO AG.
Данните показват още, че 56% от жените-предприемачи се опасяват, че са изложени на риск с тях да се отнасят непочтено, защото ги възприемат като недобре подготвени и слаби. 65% от анкетираните собственици на фирми смятат, че както жените, така и мъжете срещат трудности при основаване и управление на бизнес, а 32% са съгласни, че за жените е по-трудно да създадат собствен бизнес, отколкото мъжете.
Изследването на METRO e втора част от проучване на компанията, посветено на независимото предприемачество. В неговия фокус попадат жените, които притежават бизнес и техния опит в него. Взели са участие 10 000 души, мъже и жени, от 10 страни, като във всяка държава са интервюирани 1000 души, от които 100 собственици на бизнес.
|