експорт > пазари На външните пазари се търсят розета и лайт вина
На външните пазари се продават все повече розета. Това каза за exporter.bg Евгени Харамлийски, изпълнителен директор на Домейн Бойар. Другата тенденции според него е засиленото търсене на лайт вина с по-нисък алкохол.
Тенденция е, че все по-често да се правят и предлагат вина с 11% алкохол. “И това вече е доста масова практика. Опитват се и продажби на вина с 5,5 % алкохол, но те още не са направили голям пробив на външните пазари”, отбелязва Харамлийски.
Неговите наблюдения сочат, че заради кризата всички потребители слизат надолу в ценовите равнища. “Това дава голям шанс на българските вина да осъществят огромни обеми на продажби”, смята шефът на Домейн Бойар.
Той подчертава, че неговата компания се е възползвала именно от тази тенденция и през 2011 година е реализирала във Великобритания ръст от 40 % в продажбите. Само за първите два месеца на 2012 година Домейн Бойар са продали с 200 % повече вина, спрямо същия период на миналата година.
Цялото интервю на Димитър Дженев с Евгени Харамлийски четете в секцията “Винен бизнес”
|