Банер

за ценители > винен бизнес


Сомелиерът Калоян Попов: Започваме да налагаме на пазара марката Авли

„Това са всички вина, познати до сега на винената публика като Глушник. С ребрандирането поставяме ясното утвърждаване на два класа вино – достъпен и престижен“, отбелязва за exporter.bg сомелиерът на изба „Шато Авли“

„С реколта 2020 поставихме началото на новия облик на вината на Шато Авли, които идват от собствените ни масиви в с. Глушник“, допълва човекът, който казва за себе си: Не аз отидох при виното, то дойде при мен

Вместо визитка от първо лице

Сомелиерът на избата:

Не аз отидох при виното, то дойде при мен

Виното дойде при мен неочаквано. Обичам да казвам, че то, само ме избра и цялата тази магия стана малко като на шега. В Софийската професионална гимназия по туризъм преподавателите по готварство ме избраха и предложиха за представител на отбора на професионалните гимназиални състезания, като млад сомелиер. Това, да си призная, тогава не ме въодушеви особено. Но сега, мога само да им благодаря и да ги уверя, че не съм предал доверието им, напротив, затвърждавам го.

Поех своето пътешествие в света на виното, което с всеки изминал ден ме води към различни държави и техните характерни сортове грозде, винени традиции и още по-традиционни аромати и вкусове. Пъстрият ми и разнообразен стаж в бранша до момента винаги ме е отвеждал в интересни посоки. Този път, вятърът на предизвикателствата ме срещна с виното на село Глушник и от скоро познатата на пазара изба Шато Авли. Към настоящия момент съм горд представител на екипа на винарната, в качеството ми на сомелиер, като дегустацията и презентирането на вина е само малка част от новото предизвикателство, с което се захващам.



Г-н Попов, кое е най-характерното за новата реколта вина на Шато Авли?


- С реколта 2020 поставихме началото на новия облик на вината на Шато Авли идващи от собствените ни масиви в с. Глушник. Тази година е изключително важна за нас, тъй като започваме да налагаме на пазара марката Авли.

Калоян Попов: През последните години се забелязва тенденция на увеличаване на винената консумация в България, като наред с това се увеличават и новите изби и винени проекти. Това определено разширява обсега и разнообразието сред потребителите, което е положителна новина, защото винената култура се повишава.

Това са всички вина, познати до сега на винената публика като Глушник. С ребрандирането поставяме ясното утвърждаване на два класа вино – достъпен и престижен. Концепцията при тяхното изграждане е много семпла, с което ние целим лесно да се разпознават и запомнят сред винената аудитория.

В центъра на етикета седи логото на избата, а под него и сортовото съотношение на всяко едно вино. В достъпния клас вината са с бели етикети, а в престижния в черен, като на всяка една бутилка сме изписали и името на лозята Glushnik Vineyards, така че да направим прехода по – плавен, а вината по – достъпни и запомнящи се.

Относно ароматно – вкусовите качества на вината, продължаваме и запазваме стила, към който се придържахме до сега. Свежи, плодови, минерални, сочни и вкусни вина. Стараем се да използваме максимално тероара на лозята, като акцентът пада върху първичните аромати на гроздето. През последната година поставихме капково напояване в лозята, което се отразява много добре във вкусово – ароматния профил в новата реколта. При белите и розетата се наблюдават повече тропически и цитрусови плодове, а при червените черни горски плодове и подправки. Като цяло се стремим да запазим свежестта и плодовите аромати като на вината от Нов свят, но да придадем структурата и сочността на тези от Стар свят. И всичко това го пречупим през призмата на тероара в Глушник.

Ценово вината ви са в една от най-конкурентните ниши. Какви са  шансовете им за пазарен успех?


- Намираме се наистина в една от най – конкурентните пазарни ниши на винената индустрия, а и бих казал на алкохолния пазар. Както е казал поетът Никола Вапцаров „Борбата е безмилостно жестока“ и всеки се бори за своя пазарен дял. През последните години се забелязва тенденция на увеличаване на винената консумация в България, като наред с това се увеличават и новите изби и винени проекти. Това определено разширява обсега и разнообразието сред потребителите, което е положителна новина, защото винената култура се повишава. За наше щастие, вината на Авли се приемат много добре сред винената публика и имаме своите почитатели.

Тероарът в с. Глушник е изключително интересен и благоприятен за произвеждане на вина. Лозята са разположени върху двата масива Рупов дол и Бозалъка, в подножието на Сливенската планина.

Това са всички вина, познати до сега на винената публика като Глушник. С ребрандирането поставяме ясното утвърждаване на два класа вино – достъпен и престижен. Концепцията при тяхното изграждане е много семпла, с което ние целим лесно да се разпознават и запомнят сред винената аудитория.

Пазарът е труден и пренаситен, но ние имаме собствени лозя, невероятен тероар, както и страхотен екип от специалисти както на лозето, така и в избата и търговията, с които сме способни да създадем прекрасни вина. Тази година финализирахме и строежа на избата, а с реколта 2021 завършваме изцяло цикъла на производство. Имаме страхотна база и оборудване, с което тепърва предстои да експериментираме. Тази зима сме приготвили и една малка изненада за нашите почитатели - ще пуснем една сира, която е в лимитирана серия от 900 бутилки. 

Как пандемията промени философията за правене на успешен винен бизнес?


- Covid - 19 подложи много сектори на трудности и изпитания, винения разбира се е и един от тях. Като направим една реалистична оценка, ресторантьорският и хотелерският бранш са най-силно засегнати вследствие на пандемията. Много ресторанти затвориха по време на първата вълна, наблюдаваме такава тенденция и при всяка следваща. Затварянето на ресторантите и хотелите спира и продажбата на вино, защото то е предназначено за крайния потребител, който се очаква да го консумира именно в заведения. По време на Covid 19 доста изби пренасочиха, своите продажби към онлайн търговия, както и към физически магазини. Онлайн търговията е един канал, който по време на пандемията се разви и се развива доста добре. Голяма част от хората преминаха към работа от вкъщи, което направи пазаруването онлайн още по – търсено, достъпно и удобно. Ако до преди пандемията, онлайн се купуваше само бяла или черна техника, то сега асортимента е доста по – голям, като голяма част от сайтовете предлагат и безплатна доставка, което допълнително накланя везната към този вид пазаруване.
Времената, които настъпиха не са никак лесни както за обикновения човек, така и за изби, фирми и браншови организации, но трябва да сме гъвкави и търпеливи и да не преставаме да правим, това което обичаме. За щастие имаме хубаво вино, което може да предложим на нашите клиенти, и те могат да го закупят вече на доста места в София, Пловдив, онлайн или да се свържат с нас. Шато Авли има още път да извърви на винената карта на България, а и извън нея, но най – хубавото тепърва предстои.

Благодаря за това интервю!

Димитър Дженев




 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер