Банер

за ценители > lifestyle


Футуристичният храм на Porsche

Изложбената зала е изработена изцяло от стомана по начин, подобен на този, по който се строят кораби и самолети

Музеят е дом и на 300 ретроавтомобила Porsche, изложени в просторно депо, предназначено за частни клиенти, които реставрират старите си коли или искат да им осигурят специализирани сервизни грижи.

Когато през 2004 г. Porsche, най-малкият независим производител на автомобили в Германия и най-печелившият в света, обяви конкурс за изграждането на нов музей на култовата марка, 170 архитектурни бюра от всички континенти проявиха интерес.

Немците поканиха за участие в конкурса само 10 от тях, а победител се оказаха виенските архитекти от Delugan Meissl.

Когато в началото на 2009 г. музеят на Porsche в Щутгард отвори врати, всички разбраха какво е донесло успеха на австрийците.

Архитектурното им решение, първо, излъчва смелост, дързост, самоувереност, взор, отправен в бъдещето, все неща, характерни за автомобилите на Porsche.

И второ, то е изключително зрелищно – огромната изложбена зала, облицована с метал и стъкло, сякаш се рее във въздуха, повдигната върху няколко огромни бели колони, които въпреки размерите си изглеждат прекалено крехки, за да понесат тежестта й.

Ключът към загадката се крие в използваните технологии, заимствани най-вече от строителството на мостове. А самата изложбена зала е изработена изцяло от стомана по начин, подобен на този, по който се строят кораби и самолети.

След което металният корпус е повдигнат с огромни кранове и монтиран върху носещите колони. В завършен вид музеят тежи 35 000 тона и осигурява над 24 000 кв.м изложбена площ.

Централната експозиция представя 80 автомобила от легендарната германска марка и още 200 експоната, които проследяват нейното развитие през годините.

Специални акценти са поставени върху д-р Фердинанд Порше и основаването на компанията (която между другото и до днес е по същество семейна фирма, управлявана от фамилиите Порше и Пиех, а наскоро бе окончателно придобита от Фолксваген), върху идеята и философията на Porsche, върху легендарни модели като 911 или болидите “Льо Ман”.

И тъй като идеята на автомобилната компания е била да създаде не просто музей, а комуникационна платформа, чрез която Porsche да води диалог със своите клиенти и почитатели, тук има не само красиви и скъпи коли.

Музеят е дом и на 300 ретроавтомобила Porsche, изложени в просторно депо, предназначено за частни клиенти, които реставрират старите си коли или искат да им осигурят специализирани сервизни грижи.

Освен това тук са събрани богата библиотека и архив, посветени естествено на Porsche, а не бива да пропускаме и конферентния център, както и ресторант Christoforus, умело интегриран в изложбената площ, който бързо се наложи като един от най-добрите в Щутгарт.

Милко Стоименов, списание Travel magazine

 

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер