за ценители > lifestyle
Футуристичният храм на Porsche

|
Изложбената зала е изработена изцяло от стомана по начин, подобен на този, по който се строят кораби и самолети
Музеят е дом и на 300 ретроавтомобила Porsche, изложени в просторно депо, предназначено за частни клиенти, които реставрират старите си коли или искат да им осигурят специализирани сервизни грижи.
|
Когато през 2004 г. Porsche, най-малкият независим производител на автомобили в Германия и най-печелившият в света, обяви конкурс за изграждането на нов музей на култовата марка, 170 архитектурни бюра от всички континенти проявиха интерес. Немците поканиха за участие в конкурса само 10 от тях, а победител се оказаха виенските архитекти от Delugan Meissl. Когато в началото на 2009 г. музеят на Porsche в Щутгард отвори врати, всички разбраха какво е донесло успеха на австрийците. Архитектурното им решение, първо, излъчва смелост, дързост, самоувереност, взор, отправен в бъдещето, все неща, характерни за автомобилите на Porsche. И второ, то е изключително зрелищно – огромната изложбена зала, облицована с метал и стъкло, сякаш се рее във въздуха, повдигната върху няколко огромни бели колони, които въпреки размерите си изглеждат прекалено крехки, за да понесат тежестта й. Ключът към загадката се крие в използваните технологии, заимствани най-вече от строителството на мостове. А самата изложбена зала е изработена изцяло от стомана по начин, подобен на този, по който се строят кораби и самолети. След което металният корпус е повдигнат с огромни кранове и монтиран върху носещите колони. В завършен вид музеят тежи 35 000 тона и осигурява над 24 000 кв.м изложбена площ. Централната експозиция представя 80 автомобила от легендарната германска марка и още 200 експоната, които проследяват нейното развитие през годините. Специални акценти са поставени върху д-р Фердинанд Порше и основаването на компанията (която между другото и до днес е по същество семейна фирма, управлявана от фамилиите Порше и Пиех, а наскоро бе окончателно придобита от Фолксваген), върху идеята и философията на Porsche, върху легендарни модели като 911 или болидите “Льо Ман”. И тъй като идеята на автомобилната компания е била да създаде не просто музей, а комуникационна платформа, чрез която Porsche да води диалог със своите клиенти и почитатели, тук има не само красиви и скъпи коли. Музеят е дом и на 300 ретроавтомобила Porsche, изложени в просторно депо, предназначено за частни клиенти, които реставрират старите си коли или искат да им осигурят специализирани сервизни грижи. Освен това тук са събрани богата библиотека и архив, посветени естествено на Porsche, а не бива да пропускаме и конферентния център, както и ресторант Christoforus, умело интегриран в изложбената площ, който бързо се наложи като един от най-добрите в Щутгарт.
Милко Стоименов, списание Travel magazine
|