финанси > инвестиции
Лидерът Vivaldi Software
|
Стефан Марков, управител на фирма Ринамар - официален дистрибутор на софтуерните системи на Vivaldi Software за България, пред exporter.bg за това как с тях може да си печеливш на пазара
Компанията Vivaldi Software има стотици внедрявания на своето професионално решение, най-вече в Западна Европа, като не малка част от фирмите клиенти са световни имена и корпорации - лидери в своите браншове като Panasonic, Coca-Cola Hellenic, Rio Tinto, Assa Abloy
|
Какво представлява решението на Vivaldi Software? - Vivaldi е Европейски и световен лидер в софтуер за управление на качество. Решението включва няколко модула, които също биха могли да се използват и като самостоятелни системи за решаване на конкретни проблеми. Но най-силна е тяхната взаимна интеграция и възможността да се обхванат изискванията, които международнте стандарти като ISO 9001, например, поставят пред компаниите. Какви са модулите, които системата съдържа и за какво могат те да бъдат използвани? - Системата има три основни модула, както и няколко допълнителни подсистеми. Първият модул е системата за управление на документи - Document Control. Тя е изградена така, че да отговаря на изискванията на ISO, но може да се използва без проблем и като самостоятелно решение за управление на документи. Могат да се създават подробни структури от папки и документи в тях, като се поддържат множество стандарти на запис. Върху папките и документите могат да се дават много детайлни права на потребителите. Системата поддържа пълно проследяване на извършените действия с документите. Освен това поддържа функции като текуща и работна версия на документа - така че служителите на фирмата могат да виждат официалната версия, а специалистите по качество - новата версия, която подлежи на одобрение и коментари. Самите одобрения и списъци на разпространение също са включени в модула, като дават пълна история и проследимост на цялото управление на документите. Модул Process2Flow е вторият модул на системата за управление. Той служи за обхващане на процесите в компанията. В него могат да се рисуват процесни диаграми на стандартен BPMN език, а системата има грижа да управлява изпълнението на създадените процеси. Така процесите на фирмата, описани по ISO или по друг начин, могат да бъдат обхванати и като реално изпълнение, като това се случва бързо и ефективно за клиентите. Реално много от по-големите фирми вече имат внедрени системи като ERP, които обхващат не малка част от процесите. Но въпреки това много голяма част от процесите винаги остават извън този клас решения. С Vivaldi Software можем, например, да обхванем процеси като оплаквания от клиенти, обработка на тестове за качество - но и съвсем оперативни бизнес процеси - като например молба за отпуск. Третият модул е Training Manager. Предназначен е за управление на обученията, служителите и квалификациите. Съдържа някои много интересни възможности като например матрица на компетенциите, която дава възможност да сравните изискванията към дадена позиция с компетенциите, които вашият персонал притежава. Освен тези модули има и няколко стандартни модуа, които винаги вървят със системата. Това са модулите за организационна структура, управление на задачи и администрация на системата. Защо се насочихте точно към това решение? - Миналата година търсихме за наш проект софтуер, който да може добре да обхване система на ISO 9001 с реалните изисквания, които тя поставя пред една фирма. Не успяхме да намерим подходящ такъв, който да се предлага по това време на българския пазар. Затова се насочихме към лидера в този бранш, който открихме - Vivaldi Software. Фирмата има стотици внедрявания на своето професионално решение, най-вече в Западна Европа, като не малка част от фирмите клиенти са световни имена и фирми лидери в своите браншове. Такива са Panasonic, Coca-Cola Hellenic, Rio Tinto, Assa Abloy и др. Според нас това е най-доброто интегрирано решение за подобен тип дейност. Освен всичко останало решението се внедрява бързо, въпреки високата си функционалност и е създадено, за да улесни максимално потребителите му. Как е реализирана поддръжката на решението в България? - Ние сме официален представител на решение Vivaldi Software за страната. Правим и неговата локализация за България.. Менютата са изцяло преведени на български, което дава възможност да се използва и потребители, които не се чувстват комфортно с aнглийския език. Разбира се, ние разчитаме на подкрепата на Vivaldi Software при внедряването на проекти и при по-сложни казуси. Те оказват съдействие при проблеми с внедряването, настройки, обучение и др. Може да се каже, че работим заедно за успеха на проекта и на нашите клиенти. Какви варианти имат българските фирми за закупуването на решението? - Предлагама на нашите потенциални клиенти два начина за закупуване на системата. Единият е традиционен, при който се заплащат лицензи и фирмата има право да го ползва за свои цели както намери за добре. Другият е по наемно споразумение, в който случай ние можем да предоставим цялостно решение с облачна технология (SaaS), така че да няма нужда да се закупуват сървъри, лицензи за бази данни и др. Как могат клиентите да използват решението, което предлагате? - Както вече стана дума, системата е много подходяща за ISO регистрирани фирми. Можем да обхванем документите и документооборота на фирмата по начин съвместим изцяло с ISO, но също да включим и процесите, които все още не са обхванати от съществуващи системи - ERP, CRM и др. Това дава една пълна картина на това какво се случва в компанията, както и по-добър контрол върху бизнес процесите. Системата може да се използва и от фирми нерегистрирани по ISO, които искат да поддържат качество на процесите и надеждност на работа с документите. В крайна сметка насоката е към постигане на по-високо качество на работа и предоставяни продукти. Смятам, че системата е подходяща за всички фирми, които наистина целят да постигнат качество и проследимост на процесите. За нас това е единственият начин за качествено и печелившо развитие на продукти на пазара днес. Затова сме убедени, че можем да помогнем на българския бизнес да заработи по-добре и с една по-добра видимост и проследимост по отношение на документите и бизнес процесите. Благодаря за това интервю.
Димитър Дженев |