коментари > анализи
Все повече бира се пие вкъщи

|
Делът на продажбите през магазините достигна 74 на сто от обема на бирения пазар
Все по-силна е преориентацията на продажбите от така наречения „студен“ пазар (HоRеCа – в заведения, извън дома) към „топъл“ пазар, което силно намалява добавената стойност за индустрията.
|
През 2011 г. консумацията на бира в България отбелязва скромен ръст спрямо предните две години и достига 5,1 милиона хектолитра. Все по-силна е преориентацията на продажбите от така наречения „студен“ пазар (HоRеCа – в заведения, извън дома) към „топъл“ пазар, което силно намалява добавената стойност за индустрията. Делът на продажбите през магазините достигна 74 на сто от обема на бирения пазар. Тази тенденция се наблюдава и в останалите страни от Европейския съюз, което буди сериозни безпокойства и се отразява на генерираните от пивоварната индустрия работни места и приходи. Миналата година страната ни е изнесла 111 000 хектолитра бира, вносът е 296 000 хектолитра. Пивоварният сектор в България осигурява 2400 работни места. „През 2011 г. в България са произведени 4,82 милиона хектолитра пиво, което ни поставя на 16-то място в страните от ЕС. По отношение на консумацията на бира на глава от населението в Евросъюза сме на 18 позиция, а по продажби на пиво сме на 14 място”, коментира по време на Есенния бирен сезон Александър Грънчаров, председател на Съюза на пивоварите в България. “По данни на пивоварите на Европа общо в страните от ЕС са произведени 377.5 милиона хектолитра бира. Европейските консуматори могат да избират между близо 120 вида пиво и 40 000 местни и международни марки”, допълни шефът на пивоварите. „За нас най-важен е българският потребител. И този зимен сезон нашето специално предложение е тъмната бира с характерните за нея плътност и наситен вкус. Все повече консуматори оценяват високите качества на тъмното пиво и често типичните „бираджии” го предпочитат и през летните месеци. Пивоварните компании, членуващи в Съюза на пивоварите в България, произвеждат 8 марки тъмно пиво”, отбеляза Александър Грънчаров. На снимката: Певицата Миленита стана посланик на тъмната бира на традиционния Есенен бирен салон |