коментари > анализи


Все повече бира се пие вкъщи

Делът на продажбите през магазините достигна 74 на сто от обема на бирения пазар

Все по-силна е преориентацията на продажбите от така наречения „студен“ пазар (HоRеCа – в заведения, извън дома) към „топъл“ пазар, което силно намалява добавената стойност за индустрията.

През 2011 г. консумацията на бира в България отбелязва скромен ръст спрямо предните две години и достига 5,1 милиона хектолитра.

Все по-силна е преориентацията на продажбите от така наречения „студен“ пазар (HоRеCа – в заведения, извън дома) към „топъл“ пазар, което силно намалява добавената стойност за индустрията.

Делът на продажбите през магазините достигна 74 на сто от обема на бирения пазар. Тази тенденция се наблюдава и в останалите страни от Европейския съюз, което буди сериозни безпокойства и се отразява на генерираните от пивоварната индустрия работни места и приходи.

Миналата година страната ни е изнесла 111 000 хектолитра бира, вносът е 296 000 хектолитра. Пивоварният сектор в България  осигурява 2400 работни места.

„През 2011 г. в България са произведени 4,82 милиона хектолитра пиво, което ни поставя на 16-то място в страните от ЕС.

По отношение на консумацията на бира на глава от населението в Евросъюза сме на 18 позиция, а по продажби на пиво сме на 14 място”, коментира по време на Есенния бирен сезон Александър Грънчаров, председател на Съюза на пивоварите в България.

“По данни на пивоварите на Европа общо в страните от ЕС са произведени 377.5 милиона хектолитра бира. Европейските консуматори могат да избират между близо 120 вида пиво и 40 000 местни и международни марки”, допълни шефът на пивоварите.

„За нас най-важен е българският потребител. И този зимен сезон нашето специално предложение е тъмната бира с характерните за нея плътност и наситен вкус.

Все повече консуматори оценяват високите качества на тъмното пиво и често типичните „бираджии” го предпочитат и през летните месеци.

Пивоварните компании, членуващи в Съюза на пивоварите в България, произвеждат 8 марки тъмно пиво”, отбеляза Александър Грънчаров.

На снимката: Певицата Миленита стана посланик на тъмната бира на традиционния Есенен бирен салон

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер