коментари > анализи
Има леко отдръпване от Новия свят

|
Радослав Радев, търговски директор на Ловико Сухиндол и Винарска изба Стамболово пред exporter.bg за ролята на супермаркетите в продажбите на вина
„Вървим към това виното да се превърне в един все по-лесно достъпен, по-лесно разбираем и и все по-унифициран продукт“, смята Радослав Радев
|
Има няколко интересни тенденции, които влияят съществено върху продажбите на вина. За тях разказва пред exporter.bg Радослав Радев, търговски директор на Ловико Сухиндол и Винарска изба Стамболово. „Има един фактор, който през последните години много силно влияе върху продажбите на вина. Това са супермаркетите и все по-засилващата се роля, която те имат върху пазара и върху формирането на вкуса на консуматора. Бих казал дори, че те изцяло формират вкуса на консуматора и влияят на пазара на всички стоки, които традиционно се продават там, включително и виното“, казва Радев. И допълва: „Първо супермаркетите натискат цените надолу. Освен това се забелязва и друга тенденция. През последните години веригите от супермаркети, не толкова в България, колкото по света, но това неминуемо ще се случи и у нас, вече работят със собствени брандове. Вървим към това виното да се превърне в един все по-лесно достъпен, по-лесно разбираем и и все по-унифициран продукт. Разбира се, извън тези вина има и други, които все още са си сериозен фактор на пазара. Но при тях естествено конкуренцията е жестока и там традиционно Франция, Италия и Испания си държат първенството. Говоря за вината във високите ценови сегменти.“ Според Радослав Радев трябва да се отбележи и още една тенденция. А та е, че има леко отдръпване от Новия свят, най-вече в Европа. „Първо защото в страни като Чили и Аржентина цените на вината рязко се вдигнаха. И второ, сякаш има един момент на пренасищане. Може би някаква мода премина, а нас ни остави да се надяваме да хванем следващата модна тенденция“, анализира Радев. (Цялото интервю на Димитър Дженев с Радослав Радев четете в секция Експорт на страница Пазари)
|