компании > непублични компании
Успешна 2012-та година за Беса Валей Уайнъри

|
Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, пред exporter.bg за добрите резултати на избата в експорта и на вътрешния пазар
Беса Валей Уайнъри реализира през 2012 г. спрямо 2011 г. ръст от 25 % в експорта и 51 % в продажбите на вътрешния пазар
|
Какво показват данните от експорта на Беса Валей за 2012 г.? Въпросът ми е към Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри. “До този момент 2012 г. е най-успешната година за Беса Валей от гледна точка на експорт. За това допринесе поръчката от 80 000 бутилки, която реализирахме за Луфтханза. Повече от добре се развива и пазара ни в Япония. Като изключим сделката с Луфтханза, Страната на изгряващото слънце е пазар номер едно за Беса Валей. И това се случва въпреки кризата и проблемите с АЕЦ Фукушима, които сполетяха Япония. Компанията, с която работехме там, стана собственост на други хора, но те продължиха традициите на първоначалните ни партньори да поръчват добри количества от нашите вина”, разказва Антонов. И допълва: “Европейските пазари също са традиционно силни за нас. На тях работим с компанията TXB. Тя изнася наши вина за Германия, Швейцария и Англия. В тези страни продажбите ни през 2012 г. също бележат добър ръст.” Антонов отбелязва още, че компанията има нарастващ експорт и за Хонконг. През 2011 г. тръгнали за там с 1 контейнер, но само в рамките на една година реализирали 3 контейнера. “Отчитам го като успех, защото в Хонконг изнасяме скъпи вина, от Енира нагоре. Традиционните ни марки като чистото Мерло и Каберне не са представени на този пазар. Клиентите ни от Хонконг купуват Енира Резерва и лимитираните серии от BV и Сира”, подчертава шефът на Беса Валей. “Ако трябва да говоря с цифри през 2012 г. спрямо 2011-та Беса Валей отбеляза 25 % ръст в експорта. Искрено се надявам, че и през 2013 г. ще последваме тенденцията за поне двуцифрено число ръст на процентите при износа, което означава от 10 % нагоре”, отбелязва той. “А добър е бил вътрешният пазар за Беса Валей през 2012 г.?”, питам Антонов. “Вашите читатели знаят, че Енира е от средния и високия клас вина на българския пазар. Казвам го, защото въпреки трудната икономическа ситуация в страната, ръстът, който реализирахме на вътрешния пазар е 51 %”, отговаря той. Според него това е повод за гордост. Не пропуска да отбележи, че този изключителен резултат станал възможен с дейното участие на техния ексклузивен дистрибутор за територията на България фирма Авенди. “Те също си свършиха много добре работата и спомогнаха за по-масовото присъствие на нашите вина в ресторантите, заведенията, както и за представянето им в основните вериги магазини”, казва Антонов. (Цялото интервю на Димитър Дженев с Ивайло Антонов, генерален директор на Беса Валей Уайнъри, четете на страница Винен бизнес.) |