експорт > международни изложения


Белград домакинства Балканския международен винен конкурс през 2020 г. с променени дати

Традиционният фестивал на открито ще събере софиянци и гости на столицата ни между 17 и 19 септември в пространството пред НДК

Така жителите и гостите на столицата ще получат възможност да отбележат празника на София със специална наздравица.

>>>
 

експорт > пазари


Има прекомерна концентрация сред водещите по стойност стоки в експорта ни

Диверсификацията на пазарите е един от проблемите пред износа ни

Прекомерната концентрация е опасна, защото всяко смущение във функционирането на купувача води до подобно по размер смущение в работата на българския доставчик. Това е и най-големият риск в периода на икономически ограничения, породени от COVID 19.

>>>
 

експорт > пазари


Българската агенция за експортно застраховане ЕАД осигурява разширяване на застрахователното покритие срещу политически риск при износ

Важно решение от страна на БАЕЗ ЕАД е осигуряване на застрахователно покритие по вече сключени застрахователни договори  и бъдещи такива срещу краткосрочен вътрешен търговски риск, чрез включване на неплатежоспособност и забава на плащане, причинени от кризата с  Ковид –19

Застраховката на търговски вземания е инструмент за намаляване на междуфирмената задлъжнялост в страната.

>>>
 

експорт > пазари


Най-важният пазар за български стоки през 2019 г. е Германия

Този пазар формира 14,8% от целия ни износ, при това – с положителен търговски баланс от почти половин милиард щ.д.

Следват Румъния 8.7%, Италия 7.4% (за първи път от години имаме отрицателен търговски баланс с Италия), Турция 7.2, Гърция 6.8, Франция, 3.8, Белгия 2.9, Китай 2.7, Испания 2.7, Холандия 2.5. Тези 10 партньора са пазар за 59.6% от износа.

>>>
 

експорт > пазари


България държи 22.2% от световния пазар на патешки черен дроб

Временно консервираните череши имат 16% дял, месинг на плочи и ленти 15.9%, рапица 14.4%, концентрати на благородни метали 13.5%, спирачни маркучи 13.2%, прясно патешко месо 12.6%, семена от кориандър 12.2%, замразено патешко месо 11.9%

С най-голям стойностен обем в експортната ни листа през 2019 г. са средни и тежки нефтени масла 1 263 мил. щ.д. – 21% ръст спрямо предишната година.

>>>
 

експорт > пазари


С най-голям дял в експорта ни през 2019 г. са електротехника и електроника, енергоносители, машини и апарати, мед и изделия от мед

Тези 4 групи стоки формират 36% от износа ни

Изделията на електрониката и електротехниката продължават своя експортен възход с 12% средногодишен ръст за последните пет години, докато за същия период световният внос се е увеличил с 4%. Износът на машини и апарати също се представя много добре и бележи средногодишен ръст от 10%, докато световният внос расте с 5%. Това означава, че българските производители на тези изделия са конкурентоспособни на глобалните пазари и изместват други доставчици.

>>>
 

експорт > пазари


Отбелязваме ръст и диверсификация в износа на стоки с по-висока добавена стойност през 2019 г.

Суровините и енергоносителите обаче представляват твърде голям процент от българския експорт

В секторите електроника, електротехника и машиностроене има забележителен бум в износа, който продължава вече няколко години.

>>>
 

експорт > пазари


Българският износ постигна нов рекорд през 2019 г. - 33.9 млрд. щ.д.

Групите стоки с най-голям износ са електротехника и електроника, енергоносители (горива и електроенергия), машини и апарати, мед и изделия от мед. Тези 4 групи стоки формират 36% от износа ни, показва годишния анализ на БСК, изготвен от Веселин Илиев.

Най-важният пазар за български стоки през 2019 г. е Германия – 14,8% от целия ни износ, при това – с положителен търговски баланс от почти половин милиард щ.д.

>>>
 

експорт > пазари


Елвира Вергиева: Надявам се към края на годината да има раздвижване

Управителката на АТМ 91 Спед ЕООД пред exporter.bg за това как  безпрецедентната криза, породена от коронавируса, порази превозвачите и спедиторите

„Ключова роля за възраждането на транспортния бранш ще изиграят ръстът  на производството и възстановяването на търговските отношения. Другите фактори са цената на горивото, срокът за падеж на фактури, свързани с ремонт, горивото и наемите“, отбелязва Елвира Вергиева.

>>>
 

изби > класации


Гласуването за наградата на сайта exporter.bg - “ЗЛАТНАТА ИЗБА" продължава в социалните мрежи

За пета поредна година големият победител и неговите подгласници в отделните категории ще бъдат обявени на официална церемония, когато ситуацията в страната напълно го позволява

Гласувай в exporter.bg за твоята любима българска и любима чуждестранна винарска изба. Предложи твоята любима марка българско вино и предпочитана марка българска ракия.

>>>
 

експорт > международни изложения


Белград посреща Балканския международен винен конкурс 2020

Това е първото издание на конкурса извън България и поставя началото на ротация на страните-домакини, чиято цел е по-голяма интеграция на винарските изби от всички балкански страни и по-доброто им налагане в региона и в Европа

“Вярвам, че енергията и вдъхновението, които влагаме в организацията на Балканския винен конкурс, ще ни позволят да наваксаме пропуснатото време. Кризата беше неочаквана и нанесе много поражения на винения бранш. Но производителите на вино са хора, които работят с хъс, амбиция и вдъхновение. Вярвам, че именно форуми като 9-ия Балкански винен конкурс и фестивал осигуряват платформа, която избите могат да използват за справяне с кризата!”, казва Галина Нифору, управляващ директор на BIWC.

>>>
 

експорт > пазари


Българските фирми се интересуват от участие в онлайн събития с цел разширяване износа на техните продукти

Те имат нужда от консултация по конкретен въпрос, свързан с външнотърговската им дейност, показва проучване на БТПП

Секторите, които са интересни за фирмите при тази онлайн активност, са: хранително-вкусова промишленост, машиностроене, химическа промишленост, търговия на дребно, ИКТ, текстилна промишленост, транспорт и логистика

>>>
 

за ценители > винен бизнес


Цветелина Николова: Нужен ни е повече оптимизъм, за да работим успешно

Управляващият директор на Катаржина Естейт и Платинум Брандс пред exporter.bg за силата на бранда във време на безпрецедентна криза като днешната, за онлайн продажбите и силното присъствие на избата в социалните мрежи

„Катаржина Естейт има добри продажби и стои стабилно на винения пазар. В момента хората залагат на познатото и сигурното, рядко експериментират“, казва Цветелина Николова.

>>>
 
<< Начало < Предишна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следваща > Последна >>

Страница 2 от 79
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Анкета

Ще стане ли България Силициевата долина на Балканите?
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер